Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nova irregularitat en la tramitació del kàrting de Llinars

El Consell Català per l'Esport ja té a punt una subvenció d'1.800.000 euros per al kàrting de Llinars, tot i que el projecte del circuit encara ha de passar una avaluació ambiental, sobre temes com la connectivitat ecològica, la contaminació acústica, l'emissió de partícules i la mobilitat.
La Plataforma Stop Kàrting Llinars no enten perquè l'Administració dóna per fet el kàrting "obviant aquesta tramitació". És per això que reclama responsabilitat.

05/03/2010 10:56 Territori

 

Nota de Premsa

El Pla de la xarxa de tecnificació esportiva de Catalunya i el kàrting de Llinars

Aquest dilluns passat el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publicava l'anunci de la 2a modificació del Pla de la xarxa de tecnificació esportiva de Catalunya. Aquest pla, que ve a ser un pla sectorial enl'àmbit esportiu, planifica els equipaments de tecnificació a Catalunya, dotant el nostre paísd'instal·lacions específiques per facilitar l'assoliment de l'excel·lència dels esportistes catalans en diferents modalitats i amb una distribució territorial que contribueixi a l'equilibri i tingui relació amb les llicències federatives i esportives. El Pla fou aprovat el 2006 i emmarcà l'atorgament de subvencions a ajuntaments, federacions i clubs.

Ja en aquell pla hi figurava la construcció d'un circuit de kàrting internacional, però assignat a l'àmbit territorialde les Comarques Centrals. La possible implantació del circuit de kàrting internacional a Llinars del Vallès, una vegada abandonada la pretensió d'ubicar-lo a Rajadell per part dels promotors, suposavauna clara contradicció entre el planejament sectorial i la proposta concreta d'ubicació. Aquestairregularitat ja fou posada en relleu per part de la Plataforma Stop Kàrting en diferents fases de la tramitació administrativa i en la reunió que mantinguérem amb el director del Consell Català del'Esport, el Sr. Carles Macián. Per si no fos poc, aquesta contradicció podia plantejar dubtes sobre la legalitat de l'atorgament d'una subvenció a la Federació Catalana d'Automobilisme per part del Consell Català de l'Esport. Ara, amb aquesta modificació, el Consell pretén esvair les contradiccions pel que fa a la ubicació del circuit i evitar els problemes formals amb l'atorgament de la subvenció per la construcció del circuit. Hem de dir que hem estat coneixedors d’aquest canvi d’ubicació, no perla 2ona modificació del Pla que segons el mateix decret publicat al DOGC es pot trobar en el web dela Secretaria General d‘Esports, i que curiosament ens ha estat impossible de trobar, sinó per la nota informativa que apareix al mateix web.

La nova irregularitat: nou recurs
Des de la Plataforma Stop Kàrting Llinars volem fer públic que, més enllà de les discrepàncies sobreEn el mateix decret no es fa cap referència a si aquest Pla ha estat sotmès a avaluació ambiental i tampoc ens consta que el Departament de Medi Ambient i Habitatge hagi pres cap acord sobre laconveniència o no de sotmetre aquest pla sectorial esportiu a l’avaluació ambiental.

La possible ubicació del circuit de kàrting internacional a Llinars del Vallès, la tramitació del Pla de laxarxa de tecnificació esportiva de Catalunya que ha realitzat el Consell Català de l'Esport contravé la tramitació ambiental establerta en la Llei 6/2009, del 28 d'abril, d’avaluació ambiental de plans iprogrames, tant per als plans i programes formulats de nou com per les modificacions delspreexistents. No entenem perquè el Consell Català de l'Esport hagi obviat aquesta tramitació:administracions, entitats i particulars hi estem obligats, els primers amb més interès que ningú pelcaràcter exemplaritzant que se'ls suposa. Al nostre entendre, la resolució publicada pel Consell Catalàde l'Esport en el DOGC pot esdevenir nul·la de ple dret.

Aquesta és l'argumentació, sintetitzada, queformularem en el recurs per via administrativa que interposarem. Esperem no haver d'acudir a la jurisdicció contenciosa administrativa per resoldre aquesta tramitació:seria un altre malaurat exemple de la parcialitat amb què l'administració pot arribar a intervenir enels afers públics quan és part interessada.

Alhora que interposarem el recurs davant el Consell Català de l'Esport, la Plataforma també reclamarà la intervenció del Departament de Medi Ambient i Habitatge, l'òrgan ambiental que ha devetllar també per la correcta aplicació de la legislació ambiental.

Les tramitacions han de respondre a la imparcialitat i a l'interès públic.
La Plataforma Stop Kàrting Llinars vol posar èmfasi especial en la tramitació exprés (ajustada a llei o no) que està tenint el circuit de kàrting internacional a Llinars. Diferents fases de tramitació (al'ajuntament, a diversos departaments de la Generalitat que han informat o intervingut, a la ComissióTerritorial d'Urbanisme de Barcelona) demostren que quan hi ha una aposta política per un projecte les tramitacions poden ser molt àgils. Es pot contraposar molt fàcilment aquesta agilitat amb moltsaltres expedients (tant és si són d'iniciativa pública com privada) que tenen ritmes molt més lentsque creen un greuge comparatiu amb altres ciutadans i ciutadanes.

Quins són els interessos o compromisos adquirits que impulsen l'administració a saltar-se el compliment de l'aplicació de la legislació o impulsar un canvi de qualificació per admetre un úsexplícitament prohibit en un sòl no urbanitzable especialment protegit? 

Per si no fos poc, a més d'aquests tracte extremadament favorable, els promotors del kàrting asseguren disposar d'un crèdit de 4 milions d'euros de l'Institut Català de Finances, quan la petita imitjana empresa de Catalunya en disposarà de 75 per poder superar l'escenari de crisi econòmica.La Plataforma Stop Kàrting Llinars pot arribar a entendre els interessos dels promotors del kàrting
per accelerar els processos.

Consulteu el calendari de competicions de la Federació Catalana d'Automobillisme clicant aquí: hi trobareu una cursa programada a Llinars el 13 i 14 de novembre.Però de cap manera això justifica que l'administració pública hagi de rebaixar la seva responsabilitat.Massa tractes de favor per part de les administracions (adaptacions a mida de plans sectorial i de planejament urbanístic, subvencions, facilitats financeres...). El kàrting de Llinars té tant d'interès públic? 

Per saber-ne més

Mig miler de persones es mobilitzen a Llinars contra la instal·lació del kàrting 

Cadena humana contra el kàrting de Llinars 

La Plataforma STOP Kàrting Llinars de Vallès manté "amb fermesa" el rebuig al projecte 

Veïns de Llinars reben una carta falsa anunciant subvencions d'insonorització pel kàrting  - Llibertat.cat

"Stop Kàrting" denuncia l'Ajuntament de Llinars del Vallès per "abús de poder" - Llibertat.cat

300 persones es manifesten a Llinars del Vallès en contra del circuit internacional de kàrting  - Llibertat.cat

Manifestació a Llinars del Vallès contra el Kàrting  - Llibertat.cat

La plataforma en contra del Karting de Llinars prepara mobilitzacions  - Llibertat.cat

La plataforma "Stop Karting" omple la sala de les columnes de l'Ajuntament de Cardedeu - Llibertat.cat

Presentació de la plataforma "Stop Karting Llinars del Vallès"- Llibertat.cat

Preocupació a Cardedeu i Llinars del Vallès per la construcció d'un "karting" internacional - Llibertat.cat

Manifest de la Plataforma Stop Kàrting  

 

 

 

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid