Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Intersindical publica un llibre sobre els drets dels treballadors adreçat als nouvinguts

El sindicat nacional i de classe ha editat elllibret “Si treballes, tens drets” en sis idiomes per tal d’arribar amb major facilitat a la població nouvinguda als Països Catalans. Les llengües escollides han estat el català, el xinès, el quítxua, el romanès, l’anglès i el francès i el contingut consta d’un resum dels drets que, com a treballadores i treballadors, ens emparen per mitjà de la legislació laboral i social i els convenis col·lectius, independentment de si se’ns ha donat d’alta a la Seguretat Social.

04/11/2009 21:35 Laboral

Tal com destaca la presentació del llibret, aquelles persones nouvingudes que arriben a casa nostra amb voluntat d’assolir una vida millor han de poder esdevenir “ciutadans i ciutadanes de ple dret”, un procés en el qual el món del treball hi juga un paper essencial, “com a element bàsic per permetre la plena integració d’aquestes persones a la nostra societat”. Per aquest motiu, és essencial que, per fer-los partícips de la construcció de la societat que desitgem, primer “coneguin els seus drets laborals, que participin de la vida sindical, que hi diguin la seva” i així “puguin dibuixar amb nosaltres el futur de justícia social i llibertats nacionals pel qual treballem”.

Les edicions impreses del llibret es poden recollir per les seus del sindicat i, segons el nivell d’acollida d’aquesta eina, des de la Intersindical-CSC se n’editarà una segona versió que reculli la mateixa informació en altres llengües.

Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  3. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  4. La paraula que va trencar el silenci
  5. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  6. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  7. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  8. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  9. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  10. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid