En aquest sentit, els veïns remarquen que el que pretenen amb aquesta protesta és "posar en relleu la contaminació acústica i el soroll que suposa el circuit per a aquests barris", així com manifestar "l'aïllament del barri de Natzaret on els veïns no poden sortir caminant, sinó que han de fer-lo amb autobús públic, o amb cotxe particular". Referent a això, va lamentar que l'Ajuntament de València no hagi habilitat sortides per als vianants a pesar que els veïns van proposar diverses alternatives.
També critiquen "el mal ús dels diners públics fent altre circuit quan en la província de València ja hi ha un, a Xest, i quan la ciutat té moltes altres necessitats com un col·legi públic en Natzaret o un centre de Salut en el Grau". Quant al soroll que genera la competició esportiva, van explicar que "és exagerat l'impacte acústic al que se'ns sotmet en contra de la nostra voluntat" i van afegir que el delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Ricardo Peralta, "es va comprometre amb els veïns que la Guàrdia Civil prengui mostres de soroll" durant la celebració del circuit urbà.
Menys gent de la prevista
Quant a l'assistència de públic, l'Associació de Veïns de Natzaret va xifrar l'ocupació de les graderies en un 50 per cent i va explicar que "en el barri es percep que ha vingut molta menys gent de la prevista". D'aquesta manera, va assegurar que "com prova, en els voltants de les taquilles hi ha moltes persones oferint entrades per a la revenda".
Per la seva banda, l'Associació de Veïns de Cabanyal-Canyamelar, Vicente Gallart, va coincidir que les graderies "estan mitjà buides i no hi ha massa gent", pel que va considerar que "no es justifica les molèsties que estan causant als veïns, que no podem ni estar tranquil·lament menjant a casa". No obstant això, va apuntar que "encara que no venja gent, el soroll que fa el cotxe és el mateix". Pel que es refereix al tràfic en la zona de Natzaret, va destacar que "com ha vingut menys gent, no hi ha hagut problemes ni hi ha aglomeracions", encara que va lamentar que al barri "només es pot circular per una sortida secundària, en el Camí de de la Punta del Mar i tots els accessos estan molt controlats per la Policia Local".
Per saber-ne més:
Fórmula 1 a València, una nova versió del pa i circ romà. Per Antoni Infante, del Moviment de Defensa de la Terra. Llibertat.cat
La Fórmula 1 talla més de cent carrers. Llibertat.cat
Les adjudicacions del Consell en el circuit de F1 superen a les d'infraestructures sanitàries. Llibertat.cat
Un decret de la Generalitat valenciana declara d'interès general el Gran Premi de Fórmula 1. Llibertat.cat
Xifres diferents amb les mateixes fonts sobre la bicimanifestació contra el circuït urbà de F-1. Llibertat.cat
La Corrupció és el sistema polític del País Valencià Toni Cucarella
La diputació de Castelló compra entrades de la Fórmula 1 de València per 112.500 euros. Llibertat.cat