Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vic serà la primera ciutat del país que tindrà una plaça d'homenatge al creador de l'estelada

 Vic serà la primera ciutat del país que tindrà una plaça d'homenatge al creador de l'esteladaVic serà la primera ciutat que tindrà una plaça dedicada a Vicenç Albert Ballester Camps, considerat com el dissenyador i difusor de la bandera estelada. La votació d’aquest punt però ha trencat la unitat de l’equip de govern. El PSC, que forma govern amb CiU i ERC, s’ha abstingut. La CUP de Vic remarca que l’opció de donar el nom d’un carrer o plaça va ser proposada per ERC com alternativa a la seva proposta de fer onejar la bandera estelada a l’ajuntament en la commemoració del centenari.

La Comissió del Centenari de la Senyera Estelada informa que ja han assolit un més dels objectius fixats per aquesta commemoració. Es tracta de la primera plaça pública amb el nom de Vicenç Albert Ballester i Camps, polític i activista incansable en pro de la llibertat de Catalunya i dissenyador de l'estelada tal i com la coneixem avui en dia.  

 

04/08/2009 01:28 Política
El PSC, que forma govern  municipal de Vic amb CiU i ERC, s’ha abstingut. El seu portaveu, Josep Burgaya, diu que els ‘sorprèn’ que Ballester doni nom a un carrer quan altres figures més rellevants no tenen nom al nomenclàtor vigatà. Burgaya, en la seva intervenció, ha dit que des del PSC reivindiquen l’independentisme com ‘una de les cultures polítiques del país’. El portaveu socialista però diu que no té massa sentit que la ciutat doni un nom a Vicenç Albert Ballester quan hi ha altres figures més rellevants d’aquesta cultura política nacionalista com Valentí Almirall, Antoni Rovira i Virgili o Domènec Martí i Julià, aquest darrer més proper a l’independentisme, encara no tenen un espai amb el seu nom.
 
La PxC també s’ha abstingut però per raons molt diverses. El seu portaveu i cap de l’oposició, Josep Anglada, ha destacat la vessant de Ballester com a defensor de la llengua. Anglada però ha dit que l’homenatjat estaria poc content pel mal estat actual de la llengua catalana que l’ha atribuït a la ‘invasió’ del fenomen migratori ‘principalment procedent del Marroc’.

La regidora d’ERC, Gràcia Ferrer, ha estat l’encarregada de defensar el fet que el fundador de l’estelada doni nom a una plaça de Vic. Considera que l’espai de davant la central és el millor perquè és un ‘emblema’ de la cultura popular catalana. Ferrer deia que d’aquesta manera l’equip de govern ‘compleix’ amb els requisits adquirits fa un any quan es va comprometre a enviar la proposta a la comissió municipal que designa els noms dels carrer.

El regidor i portaveu de CiU, Xavier Solà, ha destacat la figura de Ballester com a creador de l’estelada però també n’ha subratllat el seu perfil carlí.

Rànquings
  1. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  2. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  3. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  4. Mataró acollirà els XXIII Premis Nacionals Joan Coromines
  5. L’ANC dona suport a la pagesia del Maresme i denuncia l’especulació urbanística al Pla de Balasc de Santa Susanna
  6. El País Valencià es retroba al Puig per dir ‘Som i decidim’
  7. La Columna 27 d'octubre arriba a Cassà de la Selva en la seva desena etapa
  8. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  9. La Columna 27 continua el seu camí cap al Parlament
  10. XLVII Trobada al Coll de Manrella: memòria, llibertat i germanor
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid