Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El monòlit en record a Xirinacs a Ogassa vol esdevenir "en un kilòmetre zero cap a la Independència"

Més de cent cinquanta persones han pujat aquest migdia fins al paratge de la Tuta del Pla de Can Pegot (Ogassa, Ripollès), per recordar la figura del patriota Lluís Maria Xirinacs que s'hi va deixar morir a l'agost de 2007. Entre parlaments, sardanes i cants s'ha inaugurat un monòlit que recorda la figura del lluitador independentista i que conté gravada una gran ics amb l'accent tancat de Lluís, segons informa Arnau Urgell/ElRipollès.info. Fotografies.

24/06/2008 20:09 Política
Tanmateix, i tal com explica l'escultor de l'obra Jaume Rodri, 'el monument recorda a Xirinacs de forma anònima' ja que queda totalment integrat al paisatge i no conté cap tipus de placa. Per Rodri el pla de can Pegot 's'ha convertit en un kilòmetre zero de la recuperació de la dignitat nacional i de l'avanç cap a la independència' després de l'exemple que va deixar Xirinacs en deixar-s'hi morir. L'Aplec, que ha comptat amb intervencions de Mossèn Dalmau i de l'alcalde d'Ogassa Ramon Tubert, entre altres, ha estat organitzat per la Fundació Randa – Lluís Maria Xirinacs.
 
Per saber-ne més:
 
Rànquings
  1. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  9. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid