Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1917 Declaració Balfour sobre Palestina, que afavoria la idea de la creació de l'Estat d'Israel

1917 Declaració Balfour sobre Palestina, que afavoria la idea de la creació de l'Estat d'Israel

02/11/1917 Tal dia com avui
La Gran Bretanya emetia en aquesta data la Declaració Balfour (pel nom del ministre britànic que la va redactar) que facilitaria al poble jueu la creació de l'Estat d’Israel en territori de Palestina. Amb aquest text, el Govern britànic, interessat en el domini polític de Palestina, expressava la seva simpatia envers el projecte sionista, que defensava la creació d’un Estat d’acollida per a tots els jueus a la seva "terra promesa".
La Declaració Balfour de 1917 és una carta amb data del 2 de novembre de 1917 enviada pel ministre britànic d'afers exteriors Arthur James Balfour a Lord Rothschild (Walter Rothschild, 2n baró de Rothschild), líder de la comunitat jueva britànica per a ser transmesa a la Federació Sionista. La carta establia la posició del govern britànic, acordada en reunió del consell de ministres del 31 d'octubre de 1917, de donar suport als plans per a una «llar nacional» jueva a Palestina, a condició de no destorbar els drets de les comunitats existents a la zona.

En el moment de la declaració, la majoria de Palestina encara estava sota control de l'Imperi Otomà i les fronteres del que seria Palestina s'havien acordat dins de l'Acord Sykes-Picot (16 de maig de 1916) entre França i el Regne Unit. A canvi del compromís britànic en la declaració, la comunitat jueva s'esforçaria en aconseguir que els Estats Units entressin a la I Guerra Mundial. Així com l'Acord Sykes-Picot, en els medis àrabs la declaració es considerà una traïció dels compromisos britànics de donar suport a la independència àrab segons els compromisos Hussein-McMahon de 1915–1916.

Rànquings
  1. Suspès un concert d'una banda militar al Castell de Calonge per una protesta independentista i la pluja
  2. La CUP reclama la incoació d'expedients per a determinar i sancionar els responsables de les irregularitats denunciades a l'empresa comarcal de residus NORA SA
  3. SIXENA: el 155, encara
  4. Recorden que l'obra de teatre on es ridiculitza el català va representar-se a l'antiga presó model de Barcelona on centenars de catalanistes i independentistes van complir condemna
  5. XLVI Aplec patriòtic al Pi de les Tres Branques
  6. El català, llengua nacional dels Països Catalans
  7. Ens prenen la terra, ens prenen la vida
  8. Reflexions sobre el Codi de Conducta i Bon Govern de l’Ajuntament del Vendrell davant l’afer de les factures del PSC
  9. Què es podria fer amb els 3.200 milions de l’aeroport? Manel Riu ho analitza a Crític
  10. La CUP denuncia que el turisme de masses condemna Calella a la pobresa i presenta una ofensiva contra els pisos turístics il·legals
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid