Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Acció reivindicativa a Cerdanyola del Vallès contra els abocadors

6.2.07. Aquesta nit s’ha realitzat una performace reivindicativa a Cerdanyola del Vallès. L’acció estava emmarcada en una campanya que continuarà amb un acte que es realitzarà a aquesta població el proper dijous 8, en què es farà un passi de vídeo per denunciar el negoci que emmascaren la gestió dels residus i la política sobre abocadors de les actuals administracions. Un negoci que en el cas de Cerdanyola va lligat a uns interessos immobiliaris de gran dimensió.

06/02/2007 23:40 Política
L’acte de dijous es realitzarà a l’Ateneu de Cerdanyola a les 19 hores i intervindran Josep Lluís Munné (Ecologistes de Catalunya), Eduardo Giménez (Plataforma Vallès Net) i Neus Alcañiz, del PAS de Cerdanyola.

Els membres del PAS que han realitzat la performace han abocat de manera simbòlica unes bosses d’escombraria davant la luxosa seu de promoció del Centre Direccional i dels pisos que s’han de construir a la Plana del Castell, en l’actualitat una zona verda que es veurà afectada pel pla urbanístic que han dissenyat l’ajuntament i algunes empreses immobiliàries.

Durant l’acció reivindicativa s’han parodiat els especuladors i les conseqüències sanitàries de la gestió mercantilista dels residus. Els participants han repartit octavetes informatives entre els vianants i un poema versionat de Pere Quart, les “Corrandes del residu”:

En ma terra del Vallès
abocadors, residus i merda.
Els especuladors fan molts diners
i el negoci tot ho esguerra.
Del Vallès no en deixen res!

En ma terra del Vallès
els polítics fan calers
el poble no compta per res
i ens estan trinxant la terra.
Del Vallès ni un pam de net!

Una comarca desfeta.
Una recança infinita.
Però aquí seguim en lluita
Defensant la nostra terra!
Com el Vallès no hi ha res!

La problemàtica dels abocadors està especialment candent des dels darrers mesos. Els col.lectius populars de Ripollet compten amb una llarga lluita contra l’anomenat Ecoparc-2, una planta que ha requerit inversions milionàries pagades amb els recursos públics i que actualment funciona sota mínims i no realitza les tasques de reciclatge que teòricament hauria de desenvolupar. En el cas de Cerdanyola, a banda de l’oposició als projectes de nous abocadors, recentment una denúncia del col.lectiu Via Verda ha destapat un cúmul d’irregularitats i negligències que han trasbalsat el panorama polític local: a partir d’una denúncia a la Fiscalia de Medi Ambient ha saltat a la llum el fet que durant anys s’hi van abocar tones de residus tòxics il.legalment a La Plana. Aquesta denúncia ha generat un seguit d’acusacions entre els gestors dels abocadors durant aquests anys (PSC i IC), però també entre els socis del govern actual (IC, CiU i ERC).

Durant aquests mesos els grup municipal PAS ha defensat en solitari les reivindicacions ecologistes i populars en la seva oposició al Centre Direccional, l’operació urbanística de La Plana del Castell i a construcció de nous abocadors a la mateixa zona.Acció reivindicativa contra els abocadors a Cerdanyola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Per saber-ne més:

Defensemlaplana 

Viaverda 

 

 

 

Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  4. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  5. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. La dignitat no entén de competències
  9. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  10. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid