Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1925 Miquel A. Baltà, director del Laboratori Municipal, és empresonat per la seva activitat independentista

Miquel A. Baltà, director del Laboratori Municipal, és empresonat per la seva activitat independentista

17/08/1925 Tal dia com avui

A partir de les confessions arrencades per la policia a algun membres del grup La Bandera Negra,  que havien estat detinguts a partir de la caiguda dels implicats en el complot del Garraf, es va posar al descobert que el SEM (Servei d´Estudis Militars) feia classes d´instrucció militar i que el Grup dels Sets era el grup d´acció del SEM, el grup d'instrucció que promovia el farmacèutic Miquel A. Baltà.

Amb aquestes informacions la policia va ordenar la detenció del doctor Miquel A. Baltà, fundador del SEM. Arran de la detenció de Baltà la policia va trobar una llista amb 150 noms d´"alumnes" del SEM, comunicacions de caràcter militar escrites per Francesc Macià, instruccions per fer bombes, matrius dels talonaris de l´Emprèstit Pau Claris, etc., fet que va produir la detenció de 49 persones més.

Estat Català va iniciar una campanya de solidaritat amb els detinguts, consistent en la publicació de butlletins i octavetes denunciant les greus tortures que havien patit els patriotes empresonats. Justament fou Miquel A. Baltà qui el dia abans de ser detingut va crear el Comitè pro-Presos, el qual actuà en nom d´Estat Català malgrat que no hi tenia cap vincle orgànic. Josep Maria Batista i Roca va conseguir donatius de sectors de la Lliga,  i fins el mateix Francesc Cambó va fer un donatiu de 1.000 pessetes per les campanyes de solidaritat amb els presos. També s´hi van afegir a aquesta solidaritat alguns sectors de la premsa regionalista, La Veu de Catalunya de la Lliga i La Publicitat d´Acció Catalana.

Per saber-ne més:

La memòria de Miquel Arcàngel Baltà i Botta

Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  6. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. L’ONU avala el pla d’autonomia del Marroc pel Sàhara Occidental i encén la resposta del Front Polisario
  10. 50 anys respirant tòxics i escoltant excuses
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid