Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Milers de persones es manifesten a València pels Països Catalans

La Diada nacional del País Valencià ha tornat a reunir unes vint mil persones a la ciutat de València, en el que ha estat una de les mobilitzacions més multitudinàries dels últims anys.
L’esquerra independentista que havia convocat sota el lema “Som Països Catalans” ha reunit a més de 3000 manifestants rere la seua pancarta que era ben visible i marxava lleugerament separada de la resta de blocs. 

24/04/2010 21:36 Política
Centenars de senyeres estrelades marxaven darrere la pancarta independentista, que estava signada per Endavant (OSAN), Maulets, CAJEI, COS, SEPC i Alerta Solidària, en un manifestació ha transcorregut sense incidents ressenyables en un ambient combatiu entre crits en favor de l’alliberament nacional dels Països Catalans i contra el capitalisme. Un dels moments més espectaculars ha estat l’acció realitzada per militants de l’esquerra independentista a la seu central del BBVA (ubicada al carrer de les Barques) on s’ha realitzat un mural d’uns 8 metres de longitud en el qual es podia llegir “Mort al Capital” i que pretenia denunciar la responsabilitat dels bancs en la creixent precarietat que pateix la classe treballadora al nostre país.  
     
esquerra_independentistaEl manifest facilitat per  l’esquerra independentista posava l’accent en la unitat cultural, lingüística, social, nacional,... dels Països Catalans, en la  històrica capacitat de supervivència de la nació a través de la rebel·lió i la desobediència contra l’opressió espanyola i francesa. També assenyalava la necessitat d’avançar en la construcció nacional dels Països Catalans a través de les iniciatives populars i al marge de les institucions autonòmiques/regionals i estatals, donat que aquestes institucions han estat creades per dividir i sotmetre el nostre poble. Així doncs, els independentistes aposten per la Unitat Popular, és a dir la sinèrgia de totes les lluites populars i moviments socials alternatius d’arreu el territori, com a dinamitzadora d’aquest procés de construcció nacional. Una Unitat popular que ha de tindre com a mínims, segons el manifest independentista, el reconeixement dels Països Catalans com a marc nacional, la reivindicació del dret a l’autodeterminació, i la defensa dels interessos de la classe treballadora.
 
L’esquerra independentista ha declarat que se sent “satisfeta per la capacitat de mobilització demostrada per les classes populars a la Diada del 25 d’Abril d’enguany”, i  ha afegit que “aquesta embranzida popular s’ha de traduir en un increment de la militància independentista” ja que en paraules d’un dels seus portantveus “tots i totes som necessàries en el procés de construccció d’un futur lliure i socialista pels Països Catalans”.
 
Per saber-ne més:
 
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  8. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  9. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
  10. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid