Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Presentació de la Plataforma "Recuperem lo carrer"

La Plataforma sorgeix fruit de l’aprovació de l’Ordenança pel bon ús de la via pública de la ciutat de Tortosa i és la resposta  a una ordenança que considera que no vetlla per la convivència al carrer, sinó que pretén eradicar tota forma d’expressió i intercanvi al carrer, així com el viver de moviments socials que ha estat fins ara. Titllen l'ordenança d'antidemocràtica ja que l'Ajuntament per la manca de debat previ a l'aprovació i pensem que aquesta ordenança coarta les llibertats de reunió, expressió i les llibertats individuals de molts ciutadans i ciutadanes. Això és l’únic contingut que té aquesta ordenança, ha remarcat la plataforma

25/05/2007 01:02 Política
I és que realment no és cap eina per millorar la convivència de la ciutadania, ja que suposa, segons van explicar durant la presentació,  "la impossibilitat de dur a terme la seva activitat a molts col·lectius i entitats diverses, a més a més, amb la seva aprovació més que regular la convivència al carrer, pretén ser una eina del poder per reprimir i controlar tot moviment social mitjançant la imposició de multes i sancions desorbitades, donant una arbitrarietat absoluta a les autoritats".
 
Davant aquesta situació, van comentar que des de la Plataforma "Recuperem lo Carrer" es va presentar una moció al Ple extraordinari on es va aprovar l’ordenança. Aquesta moció pretenia ajornar la votació fins després de que s’hagués fet un debat públic on realment tota la societat es veiés representada i hi pogués participar.
 
Però, l'Ajuntament va decidir, amb la seva habitual manera de fer, d’ajornar-la fins al següent Ple, cosa que es va considerar, totalment absurda ja que la moció deixava de tenir sentit. A partir d’ara, des de la Plataforma es té pensat dues vies d’actuació; d’una banda la legal amb la recollida de signatures per derogar l’ordenança i la presentació d’al·legacions en contra; i de l’altra la presència al carrer amb actes de desobediència a l’ordenança per donar a conèixer el que la seva aprovació suposarà. A més a més, s’ha creat la web www.recuperemlocarrer.org que funcionarà pròximament i on es podran veure l’agenda d’actes i informació diversa sobre aquesta ordenança i les seves conseqüències. 
 
La plataforma està constituïda pel Casal Popular Panxampla, l'associació Skatosa, el SEPC, Maulets i persones a títol individual 
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid