Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La PDE no vol que la fi de la sequera porti a malbaratar l'aigua

La Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) ha fet una primera valoració força positiva de la decisió de derogar el decret de sequera, vigent des de l'abril del 2007 per la falta d'aigua a les conques internes de Catalunya. La derogació del decret ha arribat, però, vuit mesos després de la millora de la situació als pantans per les pluges del maig de l'any passat, però sobretot de la retirada del projecte de transvasament urgent a Barcelona, segons publica El Punt

17/01/2009 01:46 Territori
Un dels portaveus de la PDE, Joan Antoni Panisello, va valorar ahir que la derogació del decret de sequera, així com l'aixecament de les restriccions encara vigents, serveix per posar fi a «l'alarma nacional» amb què es va voler justificar la interconnexió de xarxes. «Pensem que ara és el moment de començar un debat tranquil sobre la política hidrològica a Catalunya, i que el govern hauria de tornar a impulsar una gestió basada en la nova cultura de l'aigua», va afirmar Panisello. De fet, va assenyalar que l'aposta actual per la dessalinització no és suficient, i que Catalunya no hauria de deixar de banda les polítiques de reutilització i depuració de l'aigua.

D'altra banda, el portaveu de la PDE va fer una crida al govern català i als ajuntaments de l'àrea metropolitana de Barcelona perquè l'aixecament de les restriccions no porti el país al «malbaratament» de l'aigua. Com a exemple, va posar la posada en funcionament de les 140 fonts ornamentals de Barcelona. «Ens preocupa el discurs excessivament optimista que s'està fent ara sobre les reserves d'aigua, i que tothom digui que el 2009 serà un any hidrològic tranquil», va concloure.

El nou pla de conca, a debat el 7 de febrer. La mobilització social, tècnica i jurídica contra el nou pla hidrològic de la conca de l'Ebre era el principal punt de l'ordre del dia de la reunió de treball que la PDE va fer ahir a la nit. El moviment social considera que el nou pla no té en compte els cabals mediambientals per al tram final de l'Ebre, i que en canvi dóna llum verd a més regadius. A més, el pla no proposa mesures per solucionar la regressió i l'enfonsament de la plana deltaica, o l'aportació de més sediments fluvials al Delta. La PDE està preparant una assemblea informativa pel 7 de febrer.
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid