Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un jove de la Seu d'Urgell porta nou dies en vaga de fam

Xavi Suñé vol expressar així el seu rebuig a la manera de funcionar de la societat actual. L'acció està prevista que duri fins diumenge
Divendres passat, el jove de l’Alt Urgell, Xavi Suñé, va iniciar una vaga de fam per expressar el seu rebuig a la manera de funcionar de la societat actual, "capitalista i individualista”, segons una informació recollida per RadioSeu

04/10/2008 00:28 Política
Suñé porta nou dies sense ingerir cap aliment sòlid i només s’alimenta amb sucs de llimona, sucre i infusions.  Cada dia, d'onze del matí a dues del migdia, munta un estand al passeig Joan Brudieu per explicar als ciutadans les seves inquietuds.
 
Segons ha explicat Suñé en declaracions a RàdioSeu, “l’impuls que m’ha portat a realitzar aquest acte ha estat escoltar la veu interior de la meva consciència i fer allò que em demanava”. El jove, veí d’Arfa, manifesta que ja estaria satisfet si pot posar el seu granet de sorra “per conscienciar l’opinió pública i els representants polítics que el consumisme i la depredació no ens porten ni ens portaran mai cap a una vida feliç, justa i lliure”.

Suñé és conscient que la seva acció no obtindrà resultats d’un dia per l’altre, però considera que pot esdevenir “un pas endavant per tal que a partir d’aquí s’actuï i es miri de canviar aquelles coses que no ens satisfan”. I assegura: “Molts canvis individuals poden induir als poderosos a modificar les seves actituds”.

Suñé anima els ciutadans a pensar "en les repercussions que tenen els nostres actes a nivell local i planetari i a actuar en conseqüència". També advoca perquè la gent no treballi per l’enriquiment personal, sinó que ho faci per a tota la societat i la seva supervivència. “Estem sobreexplotant els recursos i si no parem, el planeta dirà prou”, indica.

Xavi Suñé dóna suport a d’altres iniciatives ciutadanes crítiques amb la societat actual com Som lo que sembrem, el Moviment pel Decreixement, l’Associació en Defensa de l’Alt Urgell, la Cuca de Llum i la Coordinadora en Defensa del Territori, entre d'altres. El pròxim diumenge, dia 5, ha convocat una trobada a les dues del migdia per reclamar de forma unitària “un món millor”.
 
Per saber-ne més:
 
Crisis 3.0 per David Fernandez a Mail Obert de Vilaweb 
 
http://okupemlesones.blip.tv/#127801  Primer testimoni audiovisual d'en Robin Banc
 
 http://www.rac1.org/?p=2199 Entrevista a Rac1
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid