Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Plataforma en Defensa de la Terra Alta denuncia la línia eòlica de la comarca a la fiscalia

La Plataforma en Defensa de la Terra Alta ha presentat un requeriment davant la fiscalia de Tarragona, per denunciar el començament prematur de les obres de construcció de la línia que ha d’evacuar la producció energètica dels parcs eòlics de la comarca. D’altra banda, l’Associació en Defensa de la Terra i el Vent de Tots, de la Fatarella, va fer dissabte una «acció de resistència pacífica» contra la construcció del parc eòlic de la Fatarella i la línia d’evacuació.

08/05/2008 04:51 Territori
Segons la Plataforma en Defensa de la Terra Alta, les obres s’haurien iniciat el mes de març al terme municipal de Gandesa, però la societat promotora Aerta hauria començat els treballs sense respectar una de les clàusules establertes al pla especial urbanístic de la línia i a la declaració d’impacte ambiental de la mateixa infraestructura. En aquest sentit, una de les condicions establertes era respectar el període de nidificació d’algunes espècies protegides, delimitat entre els mesos de febrer i juny. En declaracions a Diari de Tarragona, fonts d’Aerta van rebre amb sorpresa la presentació de la denúncia per part de la plataforma de la Terra Alta.
 
D’altra banda, l’Associació en Defensa de la Terra i el Vent de Tots, de la Fatarella, va fer dissabte una «acció de resistència pacífica» contra la construcció del parc eòlic de la Fatarella i la línia d’evacuació. L’entitat va penjar pancartes a les màquines que estan fent els treballs, ja que ni la Delegació de la Generalitat a les Terres de l’Ebre ni la Comissió Territorial d’Urbanisme han respost encara a les seues queixes «per la invasió de les finques i per l’inici de les obres sense permís». «Sembla que les empreses eòliques poden entrar a les finques i fer obres sense autorització, i passejar-se per despatxos oficials com si fossin els amos», lamenta l’associació en un comunicat. A més, hi afegeix que mentrestant continuen els processos de declaració d’utilitat pública dels diferents parcs eòlics, així com les expropiacions de les finques. De fet, en els últims dies la Generalitat ha publicat els anuncis de declaració d’utilitat pública dels parcs de la Tossa del Vent (Prat de Comte), Coll del Moro (Gandesa) i Torre Madrina (Batea), segons va advertir l’entitat. 
 
Fotografia: Associació en Defensa de la Terra i el Vent de Tots 
 
Per saber-ne més:
 
 

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid