Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CUP: "El 10-A representa un pas de gegant en el procés cap a la independència"

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) assegura que la darrera onada de consultes independentistes celebrades aquest diumenge 10 d'abril, i en especial la que es va realitzar a la capital catalana, "representarà un pas de gegant en l'imparable procés cap a la independència".
 

La formació remarca que amb poc mitjans econòmics, amb una part del mitjans de comunicació en contra i amb una classe política tèbia, Barcelona "ha demostrat un cop més que està viva i que no es conforma amb la nefasta situació actual que ens ha abocat la política autonomista de submissió".

11/04/2011 18:12 Política

En aquest sentit, considera que el percentatge de participació, del 21,37%, ha estat un èxit i que el percentatge de vots afirmatius, un 89,5%, "és una constatació dels anhels de llibertat que es respiren". La CUP felicita "els milers de persones que de forma desinteressada ha dedicat temps, esforços i diners per aconseguir una cosa en la que només fa un any pocs hi creien".

La CUP va encendre la flama a Arenys de Munt

La CUP afirma que a partir d'ara s'obre una nova etapa i adverteix als partits catalans que s'hauran de replantejar-se moltes coses. D'altra banda, recorda que la CUP d'Arenys de Munt "va encendre la guspira, el setembre del 2009, que ens ha portat fins aquí", de manera que també reivindiquen el paper de la formació a la consulta de Barcelona, en la qual "desenes de militants de la CUP de Barcelona han contribuït activament a fer-la possible".

A més, la CUP denuncia "l'actitud antidemocràtica" del PSC, del PP, de Ciutadans i de la classe política espanyola, que assegura que ha menystingut la consulta i per contra valora positivament "la nombrosa presència d'observadors internacionals, que van donar un plus de legitimitat al referèndum".

"Volem reivindicar la Barcelona revolucionària que al llarg de la història ha demostrat que va per endavant de la majoria de la classe política", manifesta la formació, que assenyala com des de Barcelona es va lluitar contra l'absolutisme borbònic, els abusos de l'església, el 14 d'abril es va fer fora la monarquia en unes eleccions municipals i el 19 de juliol en contra dels feixisme. I ara, exclama, "fent evident que està en contra de continuar dintre l'estat espanyol".

 

10-A, un abans i un després en el camí cap a la independència

 

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid