Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Jutgen un militant independentista detingut per la Guàrdia Urbana de Tarragona

El teixit associatiu tarragoní s'ha començat a mobilitzar per exigir l'absolució de Jordi Romeu, un militant d'Endavant (OSAN) i del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), que ha estat víctima dels abusos de la Guàrdia Urbana.

Per començar, han organitzat una xerrada sobre el cas al Casal Popular "La Calderera" de Riudoms que tindrà lloc el proper dissabte 12 de febrer, mentre que el dimarts 5 d'abril, la vigília del judici a Romeu, se celebrarà una concentració de suport davant l'Ajuntament de Tarragona.

07/02/2011 12:07 Drets i Llibertats

Els fets es remunten al 18 de juny del 2010 quan Romeu va ser agredit i detingut per la Guàrdia Urbana per negar-se a signar una multa de 1.000 euros. Segons expliquen els promotors de la campanya "Jordi Absolució" [manifest de la campanya], fins a vuit agents han mentit corporativament davant la jutgessa acusant el militant independentista d'agredir un dels agents, de manera que se li imputen diferents càrrecs que podrien portar-lo fins a dos anys i mig a la presó.

Ja el passat mes de juliol Romeu va ser jutjat  per un suposat delicte d'atemptat a l'autoritat, resistència i desordres públics davant d'una desena de persones que eren davant de la Vaqueria a les quatre de la matinada quan va passar un cotxe de la Guàrdia Urbana que es va parar després que algú xiulés. Van identificar quatre persones i en adonar-se que Jordi Romeu constava als arxius policials van posar una multa de 1.000 euros als quatre identificats. Romeu, en negar-se a acceptar la multa, va ser llençat al terra, trepitjat i detingut.

D'altra banda, Romeu va tornar a ser detingut durant la nit de Carnestoltes acusant-lo també d'atemptat a l'autoritat. El jove s'enfronta doncs a dues acusacions penal. 

La Guàrdia Urbana de Tarragona ha estat reiteradament denunciada per haver comès abusos de poder contra la ciutadania.

Per saber-ne més:

Manifest de la campanya

Jutgen el militant independentista detingut arbitràriament a Tarragona

La guàrdia urbana de Tarragona posa tres multes de mil euros i deté un jove a la sortida d'un bar 

La CUP de Tarragona demanarà explicacions sobre l'actuació de la Guàrdia Urbana 

Demanen la dimissió del tinent alcalde de segurat de Tarragona 

4.500 euros de multa per llançar papers a terra 
 
 

 

 

 

Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  8. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  9. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
  10. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid