Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Biblioteques
La CGT convoca vaga indefinida a totes les biblioteques públiques de Catalunya els divendres i dissabtes a partir del 5 de juny
27/05/2026 Educació

La CGT ha convocat vaga indefinida a totes les biblioteques públiques de Catalunya els divendres i dissabtes a partir del 5 de juny per denunciar la precarietat laboral, la manca de personal i el dèficit estructural d’inversió que pateix el sector bibliotecari.

La convocatòria afectarà el conjunt del Sistema de Lectura Pública de Catalunya (SLPC), incloent-hi biblioteques municipals, supramunicipals, comarcals i de titularitat de la Generalitat, així com els serveis de suport a la lectura pública. La vaga arriba després de setmanes de mobilitzacions a la ciutat de Barcelona, on el personal del Consorci de Biblioteques de Barcelona manté una vaga indefinida diària des del 26 de maig, mentre que el personal de la Diputació de Barcelona a la Xarxa de Biblioteques Municipals fa vaga indefinida cada dissabte.

El sindicat denuncia que el sector, altament feminitzat, arrossega “mancances estructurals històriques” que es tradueixen en jornades interminables, encadenament de sis o set dies consecutius de feina, dificultats de conciliació, salaris baixos i pèrdua de poder adquisitiu. També acusa les diferents administracions implicades —Generalitat, diputacions i ajuntaments— de “tirar-se la pilota” mútuament sense afrontar el conflicte.

Entre les principals reivindicacions hi ha l’actualització de la llei del sistema bibliotecari i del mapa de lectura pública, més recursos i personal, millores salarials i laborals, així com la dignificació de totes les professions vinculades a les biblioteques públiques. La CGT també planteja la creació d’un conveni general per al conjunt del sector.

Per al 5 de juny s’està preparant una manifestació unitària del sector bibliotecari a Barcelona, coincidint amb la jornada de vaga i mobilització prevista també aquell dia en l’àmbit de l’educació pública.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  2. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  3. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  9. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  10. Els sindicats convoquen una concentració davant la Conselleria d’Educació en plena negociació de la vaga indefinida
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid