Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi ambient
Neix el Front Jurídic per a la Defensa Ambiental de Menorca
05/11/2025 Territori

La voluntat de disposar de més eines per fer front a projectes agressius contra el territori i els seus valors ambientals, ha generat una aliança estratègica que es posa en marxa a Menorca. L’associació RADA i el GOB han acordat la creació d’un front jurídic comú.

RADA (Red de Abogados y Abogadas de Defensa Ambiental) és una xarxa estatal de professionals que comparteixen recursos i informació per ajudar-se mútuament en la seva labor de defensa del medi ambient. Un conjunt d’especialistes en dret ambiental, que volen ajudar a conservar l’illa.

L’actual escenari de pressió ambiental, així com de desregulació ambiental i urbanística que està patint Menorca, fa que sigui necessari reforçar l’assessorament jurídic per evitar mals irreversibles.

Als canvis legislatius autonòmics (amnistia urbanística en rústic, eliminació de la Comissió de Medi Ambient, silenci positiu a noves construccions, etc) se li sumen els anuncis de modificació del Pla Territorial Insular i nombrosos projectes en tramitació.

Davant d’això, es busca impulsar una aliança jurídica estable, estratègica i compromesa, denominada Front Jurídic per a la Defensa Ambiental de Menorca. Una iniciativa per a dotar la ciutadania organitzada d’eines jurídiques rigoroses i eficaces, que puguin incidir en els procediments administratius i judicials més rellevants articulant respostes que conjuguin el coneixement tècnic i jurídic amb la defensa activa de l’interès general.

Els advocats de RADA ajudaran al GOB a reforçar jurídicament la presentació d’al·legacions, recursos administratius i, si cal, litigis judicials. Es treballarà per a enfortir una “cultura de la legalitat ambiental”, que combini tècnica, cooperació i propòsit, per tal de generar confiança i obrir camins cap una protecció més justa i duradora del territori.

Es tractarà de serveis professionals contractats, però en el marc d’un acord més general que permetrà disposar d’equips d’advocats assessors i també treballs voluntaris.

Es treballarà en diversos camps, com ordenació territorial, aigua, ports, impacte ambiental, accés a la informació ambiental i d’altres que s’aniran avaluant.

La gent que vulgui ajudar a aquesta nova iniciativa de defensa de l’illa, ho pot fer aportant donatius aquí (feu constar que és per al Front Jurídic). Les ajudes aniran a un fons específic que es crea per poder abordar les despeses que es generin.

El GOB confia que el conveni amb RADA, pioner a tot l’Estat, pugui augmentar les possibilitats de conservació de Menorca i també que serveixi per experimentar una col·laboració que es podria ampliar a d’altres territoris en el futur.

Valora
Rànquings
  1. Mor la històrica militant independentista Blanca Serra i Puig
  2. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  3. Sancionen un membre d'Orgull Agents Rurals per haver tallat l'accès a una base militar espanyola
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  5. El fil que no es pot trencar
  6. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  7. In memoriam Blanca Serra i Puig (1943-2026)
  8. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  9. Blanca Serra: "En política l’adamisme porta a no reconèixer els predecessors d’un pensament o grup: cada grup o partit es creu que ha nascut com una novetat absoluta..."
  10. L’ANC obre el debat estratègic de l’independentisme davant un nou cicle electoral
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid