Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Equipaments públics
La Federació Xarxa Vendrellenca impulsa iniciatives al Parlament i al Senat per garantir l’accessibilitat a l’estació de Rodalies del Vendrell
03/10/2025 Territori

El passat mes d’agost, l’ascensor de l’estació de Rodalies del nucli urbà del Vendrell va patir una avaria que es va mantenir durant setmanes, provocant greus problemes d’accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda que necessitaven accedir o sortir de les andanes. Aquesta situació, que incompleix el Codi d’accessibilitat de Catalunya, va generar un perjudici important a molts usuaris i usuàries habituals del transport públic.

Malgrat que finalment va ser reparat, al mes de setembre l’ascensor ha tornat a fallar, fet que evidencia la manca de fiabilitat del servei i agreuja encara més la vulneració dels drets de les persones amb mobilitat reduïda.

Per aquest motiu, des de la Federació Xarxa Vendrellenca hem traslladat el cas a les institucions parlamentàries i, gràcies a aquesta gestió, la diputada Raquel Sans, del grup parlamentari d’Esquerra Republicana de Catalunya, ha registrat una pregunta a la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya i la senadora Laura Castel Fort, del grup parlamentari d’Esquerra Republicana-EH Bildu, ha fet el mateix al Senat. Amb aquestes iniciatives exigim explicacions a les administracions competents i, si de les dades obtingudes es desprèn que hi ha un mal funcionament constant dels ascensors, estudiarem demanar formalment la seva substitució per garantir un servei fiable i accessible.

Amb aquestes accions, la Federació Xarxa Vendrellenca reitera el seu compromís amb la defensa dels drets de les persones usuàries i amb la millora del transport públic al Baix Penedès, exigint a les administracions competents que adoptin mesures eficaces per evitar que situacions com aquesta es tornin a repetir.

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  8. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  9. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  10. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid