Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En homenatge
L’ANC, la CUP i Guanyem Girona reten homenatge al president Lluís Companys en el 85è aniversari del seu afusellament
16/10/2025 Memòria històrica

Aquest dimecres s’han commemorat arreu del país els 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys i Jover, executat pel règim franquista el 15 d’octubre de 1940 al castell de Montjuïc. Diverses organitzacions i representants de l’independentisme, com la CUP Països Catalans, l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i Guanyem Girona, han retut homenatge al president màrtir amb ofrenes florals i missatges de record i compromís amb la llibertat del país.

Des de Barcelona, la CUP  ha recordat Companys amb una ofrena al Fossar de la Pedrera de Montjuïc, on hi ha participat militants i representants com Pilar Castillejo. A través de les xarxes socials, la formació ha expressat: «Avui fa 85 anys de l’afusellament de Lluís Companys. Per totes les que s’hi van deixar la vida, continuarem combatent el feixisme i lluitant per l’alliberament nacional i social del nostre poble.» i «Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, tornarem a vèncer.»

També a Montjuïc, l’Assemblea Nacional Catalana ha fet la seva tradicional ofrena floral al Fossar de la Pedrera. El coordinador d’Accions Sectorials, Carles Sastre, ha afirmat: «Quan mirem enrere i veiem el que van lluitar i patir els que venien davant, tenim molt clar que, si volem la independència, no podem defallir.»

Sastre i Jaume Valls, membres del Comitè Permanent, han encapçalat l’acte en nom de l’entitat.

A Girona, l’alcalde Lluc Salellas i Vilar ha recordat Companys des de les xarxes socials amb aquestes paraules: «Lluís Companys representa una de les millors versions del país. Sempre en el record.» I ha afegit: «Per totes les que s’hi van deixar la vida, continuarem combatent el feixisme i lluitant per l’alliberament nacional i social del nostre poble.»

Els homenatges han servit per reafirmar la vigència del llegat de Lluís Companys, símbol de dignitat, resistència i fidelitat al poble de Catalunya, 85 anys després del seu afusellament.

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  5. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  6. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  7. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  8. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  9. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  10. El 9 d'Octubre reivindica la llengua, la sobirania i els drets socials als carrers de València
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid