Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En homenatge
L’ANC, la CUP i Guanyem Girona reten homenatge al president Lluís Companys en el 85è aniversari del seu afusellament
16/10/2025 Memòria històrica

Aquest dimecres s’han commemorat arreu del país els 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys i Jover, executat pel règim franquista el 15 d’octubre de 1940 al castell de Montjuïc. Diverses organitzacions i representants de l’independentisme, com la CUP Països Catalans, l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i Guanyem Girona, han retut homenatge al president màrtir amb ofrenes florals i missatges de record i compromís amb la llibertat del país.

Des de Barcelona, la CUP  ha recordat Companys amb una ofrena al Fossar de la Pedrera de Montjuïc, on hi ha participat militants i representants com Pilar Castillejo. A través de les xarxes socials, la formació ha expressat: «Avui fa 85 anys de l’afusellament de Lluís Companys. Per totes les que s’hi van deixar la vida, continuarem combatent el feixisme i lluitant per l’alliberament nacional i social del nostre poble.» i «Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, tornarem a vèncer.»

També a Montjuïc, l’Assemblea Nacional Catalana ha fet la seva tradicional ofrena floral al Fossar de la Pedrera. El coordinador d’Accions Sectorials, Carles Sastre, ha afirmat: «Quan mirem enrere i veiem el que van lluitar i patir els que venien davant, tenim molt clar que, si volem la independència, no podem defallir.»

Sastre i Jaume Valls, membres del Comitè Permanent, han encapçalat l’acte en nom de l’entitat.

A Girona, l’alcalde Lluc Salellas i Vilar ha recordat Companys des de les xarxes socials amb aquestes paraules: «Lluís Companys representa una de les millors versions del país. Sempre en el record.» I ha afegit: «Per totes les que s’hi van deixar la vida, continuarem combatent el feixisme i lluitant per l’alliberament nacional i social del nostre poble.»

Els homenatges han servit per reafirmar la vigència del llegat de Lluís Companys, símbol de dignitat, resistència i fidelitat al poble de Catalunya, 85 anys després del seu afusellament.

Valora
Rànquings
  1. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  2. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  3. Presentació dels llibres de Joan Rocamora, fundador de Llibertat, a Mataró
  4. La Festa de l’Ós ja omple de tradició i ritu els carrers de Sant Llorenç de Cerdans
  5. 89a concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
  6. Presenten la versió digital del Direlex, una eina amb més de 18.000 recursos lèxics per revitalitzar el català
  7. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  8. Junts i la CUP acorden un govern de coalició a Tàrrega i presentaran una moció de censura
  9. L’home que intentà alliberar Lluís Companys
  10. "Prou excuses. Els pisos, per viure-hi!"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid