Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Festa Major
Protestes contra el PSC, crits per Gaza i pregó alternatiu marquen l’inici de la Festa Major de Gràcia
15/08/2025 Drets i Llibertats

La Festa Major de Gràcia ha començat amb un pregó "oficial" carregat de cultura popular i denúncia social. L’escriptora i historiadora Maria Garganté ha defensat la festa com “una escletxa per a la revolta” i un acte de resistència davant la turistificació, l’especulació i l’imperialisme.

Els xiulets i crits contra la tinenta d’alcaldia Laia Bonet (PSC) han posat de manifest el rebuig veïnal a la política municipal. A la plaça, un míssil inflable i un zepelí amb el lema “Prou comerç d’armes amb Israel” han acompanyat les banderes palestines i les consignes contra el genocidi a Gaza.

En paral·lel, el pregó alternatiu, organitzat per col·lectius del barri, va carregar contra el govern municipal i la massificació turística. Sota el nom satíric Front d’Alliberament Puta Espanyista Gracienc (FOPEC), la performance va simular el segrest de Laia Bonet per exigir a Jaume Collboni “la llibertat de la vila” i denunciar el “segrest” del barri per part del turisme i les polítiques especulatives.

Fins al 21 d’agost, 23 carrers i places guarnides acolliran activitats festives i reivindicatives en el 175è aniversari de la independència del barri.

Valora
Rànquings
  1. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. La pressió veïnal força l’aturada de les obres de l’Agroparc de Gelida malgrat la desobediència d’Ametller Origen i l’Ajuntament
  4. Qui té por de Daniel Cardona?
  5. Som Poble-CUP demana la dimissió de l’alcalde de Sant Martí Vell per la seva col·laboració amb la Fundació Princesa de Girona
  6. Per molts anys Pablo Hasél!, la repressió no podrà silenciar-nos
  7. Sense les Pitiüses, els Països Catalans es buiden de sentit
  8. Mataró: exigeixen la dimissió de la regidora de Cultura
  9. UCE de Prada de Conflent: una setmana de reflexió i compromís al peu del Canigó
  10. Els independentistes canacs rebutgen l’acord de Bougival promogut per Manuel Valls
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid