Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
12-M
La CUP assenyala “l’urbanisme depredador” i la falta d’accés a l’habitatge des de Cadaqués

La formació denuncia que a la població, de cada tres habitatges, només un té ús residencial, així com que es continua construint per al turisme mentre la gent del poble no hi pot trobar un lloc on viure.

11/05/2024

Dani Cornellà i Montserrat Vinyets, acompanyats d’altres candidats de la CUP- Defensem la Terra, han visitat avui Cadaqués, municipi que han posat d’exemple de “la destrucció del nostre litoral i de la falta d’habitatge assequible per a viure-hi”. Sumant- se a les reivindicacions del grup local Assemblea per Cadaqués, vinculat a la formació, Vinyets ha assenyalat que al poble, “de cada tres habitatges dos són o bé d’ús turístic obé segones residències, i a la gent d’aquí li és impossible accedir a un habitatge”.

Cornellà, per la seva banda, ha apuntat que “a Cadaqués, com a tot el litoral català, fa dècades que aquest urbanisme depredador destrueix els nostres paratges naturals”. Per això ha defensat l’impuls del Conservatori del Litoral, “una eina de país per a defensar espais de valor, protegir-los, i fins i tot recuperar-ne de malmesos i poder renaturalitzar-los”. La formació reclama aquesta protecció urgent per al conjunt del país i, en concret, de la Costa Brava. Alhora, defensa “polítiques d’habitatge valentes, per aturar en sec el model d’habitatge d’ús turístic incompatible amb el dret a l’habitatge ipobles i ciutats per a la gent que hi viu”.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid