Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un de més de vacances

Article de Lluís M. Xirinacs publicat al diari AVUI el 8 de juny de 1978, a la secció "Al servei d'aquest poble"

01/08/2023 El fil roig
Davant una columna meva, titulada «Societat culpable», Maria Dolors Maduell respon amb un suggeriment.

Quan els veïns d'un lloc afectat es queixen del problema de la delinqüència demanen més il·luminació, més vigilància, més repressió... (solució egoista: el bé per a mi). Quan els veïns veuen els seus fills en perill d'ajuntar-se amb trinxeraires posen el crit al cel i diuen: «Porteu-los al correccional, a la presó, no els deixeu anar!» (solució egoista: el bé per als meus).

Però la solució dels delinqüents és una altra. En el cas dels menors sense família, la solució fóra que en trobessin una de debò i així s'evitaria que anessin relliscant cap a la marginació i la delinqüència. ¿Hi haurà famílies que vulguin acceptar un infant o un adolescent d'aquests a casa seva? No es tracta d'una adopció formal, sinó d'un acolliment, com una mena de llargues vacances en una família d'ambient sa i amable.

Fins ací les reflexions de Maria Dolors. A mi la idea em sembla molt encertada i penso que en aquesta entrada d'estiu moltes famílies ardides, potser, podran programar llurs vacances amb una personeta més, amb un amic més durant aquests dies òptims per a aprofundir una amistat, uns nous lligams comunitaris que, si tot va bé, podran continuar de la forma que sigui, després de les vacances. Així anirem superant amb suavitat el concepte tancat i egoista de la família actual, més atenta a afavorir els seus propis interessos que a servir la societat que l'envolta.

És una bona proposta. Però no oblidem que representa un petit pedaç posat a un agran estrip que no fa més que créixer cada dia que passa per l'egoisme dels poderosos. Cal ensems actuar a nivell polític, especialment de partits avui dia encara massa mancats de programa de lluita contra la marginació social.

 

 

*La digitalització d'aquest article es deu al treball i compilació d'articles de Lluís M. Xirinacs portada a terme pel Centre d'Estudis Joan Bardina

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  6. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  7. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  8. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  9. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  10. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid