Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
La Bressola lamenta les dificultats que pateix l'ensenyament del català en algunes escoles gestionades per l'Estat francès a Catalunya Nord
14/09/2022 Llengua

En un comunicat penjat a la seva pàgina web, l'Associació La Bressola lamenta les dificultats que pateix l'ensenyament del català en algunes escoles gestionades per l'Estat francès a Catalunya Nord aqueixa reentrada. Concretament, al Voló és previst el tancament d'una classe bilingüe i al col·legi de Portvendres i als liceus d'Argelers i Prada s'han programat classes de català que no faciliten l'aprenentatge dels alumnes. La Bressola deplora que se produeixi aqueixa situació i dona suport a les famílies i els alumnes d'aqueixos centres escolars.

La Bressola creu que tothom qui ho vulgui ha de poder aprendre el català i exigeix a les institucions locals i estatals que garanteixin l'ensenyament de la llengua pròpia de Catalunya Nord. L'Associació recorda que el patrimoni cultural català i el sentiment i els valors de catalanitat són presents i formen part del quotidià i de la identitat dels ciutadans de Catalunya Nord. Per aqueix motiu, s'ha de donar suport a l'ensenyament del català i posar els recursos necessaris perquè això sigui possible.

Com a xarxa d'escoles associatives, La Bressola constata que la demanda d'escolarització en català continua creixent a Catalunya Nord i que les famílies s'interessen cada vegada més per l'aprenentatge de la llengua catalana.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  8. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  9. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  10. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid