Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
Els sindicats de professors nord-catalans reclamen la reobertura immediata del CAPES de català

Reivindiquen una presència normalitzada del català als establiments públics de secundària de Catalunya Nord

03/10/2019

En una roda de premsa celebrada ahir a Perpinyà, els sindicats de professors CGT Education, Sud Education i el SNES-FSU han exigit la reobertura immediata del Certificat d’Aptituds al Professorat de l’Ensenyament al Català (CAPES de Català) per l’any 2020 i han reivindicat una presència normalitzada del català als establiments públics de secundària nord-catalans, ja que encara avui n'hi ha una desena que no tenen professors de català.

També han reclamat una política que prioritzi garantir la continuïtat primària-secundària en l’ensenyament opcional i l’obertura de línies bilingües. Tot reivindicant el rol de garant de la cohesió social que sovint juguen les línies bilingües en el si dels col·legis atreient alumnat de diferents orígens i condicions. I també com un dic de contenció als atacs que pateix l’educació pública a tots els nivells, tal com informa en una piulada Pablo Bonat.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  6. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  7. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  8. 90è aniversari de l’assassinat del germans Badia
  9. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
  10. La Franja de Ponent s’incorpora al Correllengua Agermanat en defensa d’una llengua “en emergència extrema”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid