Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
Els sindicats de professors nord-catalans reclamen la reobertura immediata del CAPES de català

Reivindiquen una presència normalitzada del català als establiments públics de secundària de Catalunya Nord

03/10/2019

En una roda de premsa celebrada ahir a Perpinyà, els sindicats de professors CGT Education, Sud Education i el SNES-FSU han exigit la reobertura immediata del Certificat d’Aptituds al Professorat de l’Ensenyament al Català (CAPES de Català) per l’any 2020 i han reivindicat una presència normalitzada del català als establiments públics de secundària nord-catalans, ja que encara avui n'hi ha una desena que no tenen professors de català.

També han reclamat una política que prioritzi garantir la continuïtat primària-secundària en l’ensenyament opcional i l’obertura de línies bilingües. Tot reivindicant el rol de garant de la cohesió social que sovint juguen les línies bilingües en el si dels col·legis atreient alumnat de diferents orígens i condicions. I també com un dic de contenció als atacs que pateix l’educació pública a tots els nivells, tal com informa en una piulada Pablo Bonat.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  6. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  7. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  8. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  9. Desenes de milers de persones col·lapsen Barcelona en la vaga de docents i metges
  10. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid