Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En defensa del territori
Interposada denúncia contra el veler Rhea davant Medi Ambient pel seu impacte damunt la posidònia a Portocolom
30/11/2017 Drets i Llibertats

Si fa uns dies es trèien a la llum el fondeig del vaixell de gran eslora Rhea damunt la posidònia de Portocolom amb el seu impacte sobre la praderia d'aquesta planta, avui volem anunciar que, d'una banda, hem fet públic un vídeo amb imatges de l'embarcació, la seva cadena i la seva àncora a damunt l'alguer i que, de l'altra, s'ha interposat denúncia contra l'embarcació per aquest fet.

El Rhea, veler de 54 metres d'eslora de bandera holandesa i propietat de l'empresa sailing-classics.de, va fondejar damunt l'alguer de l'entrada del port de Portocolom el passat 31 d'octubre a les 16.20 hores i va romandre en aquest punt fins a l'1 de novembre a les 14.30. Membres de Salvem Portocolom van tenir temps de filmar el fet i avui publiquen un vídeo d'un minut i mig de durada on es pot veure l'impacte de la cadena i de l'enorme àncora de més de 200 quilos a damunt de la Posidonia oceanica.

Aquesta infracció s'ha denunciat, en col·laboració amb el GOB-Mallorca, a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a què s'obri el corresponent expedient.

La praderia de posidònia del port de Portocolom pateix una desprotecció de facto que fa que aquest només sigui un cas entre tants de fondeig damunt l'alga en aquest indret. Des de 2012, amb l'ampliació dels camps de boies a dins el port, el fondeig lliure s'ha desplaçat cap a aquesta zona on la praderia ha anat reduint la cobertura fins a un 44% com es documenta en un estudi encarregat per l'ajuntament de Felanitx (Vaquer-Sunyer i Moranta, 2017). Els fets denunciats avui són un exemple inequívoc que crida a la modificació de l'esborrany de Decret de conservació de la Posidonia oceanica per a què clarament també protegeixi l'alguer de Portocolom i la resta d'alguers de les Illes Balears, siguin grans o petits o estiguin millor o pitjor conservats.

 

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  10. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid