Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Institucional
Guillem Balboa, el primer batle negre dels Països Catalans, és independentista

La família de Guillem Balboa va arribar a Palma fugint de la repressió de l’ètnia fang, originària de l’àrea continental, contra els bubis, de l’illa de Bioko, d’on eren ells. La seva família lluitava contra la colonització espanyola i també per la independència de l’illa del continent.

16/06/2017 Política
Guillem Balboa Buika serà investit batle d'Alaró aquest dissabte. Després de dos anys de batlia d'Aina Munar (PSOE), ara és el torn del candidat de MÉS.

Guillem Balboa fa feina al departament de premsa de la Universitat de les Illes Balears. És pare de tres fills, nascut a Guinea Equatorial i educat a Mallorca. Aquest dissabte esdevindrà el primer batlle negre de la història de Mallorca i dels Països Catalans.

En una entrevista a VilaWeb publicada, i que s'ha fet ressò dBalears, el 17 de juny de 2015, Balboa afirmava: «Jo em consider més independentista que no nacionalista. M'hi sent més còmode. Almanco si ens referim a la manera com s'ha interpretat el nacionalisme, d'una manera clàssica.»

La família de Guillem Balboa va arribar a Palma fugint de la repressió de l’ètnia fang, originària de l’àrea continental, contra els bubis, de l’illa de Bioko, d’on eren ells. La seva família lluitava contra la colonització espanyola i també per la independència de l’illa del continent.

Com la seva família, Balboa sempre ha estat implicat en els moviments socials de forma activa. A les darreres eleccions municipals va ser el candidat de MÉS per Alaró, el seu municipi, amb uns resultats que faran que sigui batle des de juny del 2017 fins a final de la legislatura.

Valora
Vídeos
Guillem Balboa rellevarà a Aina Munar al capdavant de la batlia d’Alaró
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  7. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid