Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLENGUA
Augmenta el ressò mediàtic del manifest del Grup Koiné

Els últims dies han augmentat les adhesions al manifest del Grup Koiné i el seu ressò mediàtic. La militant de la CUP i membre del Grup Koiné Blanca Serra ha afirmat en una entrevista publicada avui que “amb la política autonomista, el català es donarà per mort”. D'altra banda, la diputada de la CUP Mireia Boya ha afirmat: “Jo espero el dia en que algú, en públic, presentant o no manifestos, digui: aquí hi ha dues llengües nacionals, les dues minoritzades.".

10/04/2016 Cultura
Els últims dies el manifest impulsat pel Grup Koiné (format per Joaquim Arenas i Sampera, Joan- Pere Le Bihan Rullan, Diana Coromines i Calders, Lluís de Yzaguirre i Maura , Josep Ferrer i Ferrer, Àngels Folch i Borràs, Enric Larreula i Vidal, Mercè Lorente i Casafont, Margarida Muset i Adel, Dolors Requena Bernal , Silvia Senz Bueno, Blanca Serra i Puig, Pau Vidal i Gaviláni Josep M. Virgili i Ortig) ha tingut un gran ressò mediàtic. La militant de la CUP i membre del Grup Koiné Blanca Serra ha afirmat en una entrevista publicada avui al diari digital Nació Digital que “amb la política autonomista, el català es donarà per mort”.

A l’entrevista Serra també afirma que el bilingüisme implica un procés de substitució de la llengua catalana "que seria molt ràpid" i que el manifest va sorgir en part com una reacció a la sensació que alguns partits independentistes "no volien canviar l'statu quo al qual s'havia arribat".


D’altra banda la diputada de la CUP Mireia Boya ha afirmat en relació al català i l’aranès: “Jo espero el dia en que algú, en públic, presentant o no manifestos, digui: aquí hi ha dues llengües nacionals, les dues minoritzades. Aplaudiré i m’emocionaré, i aquell tindrà tota la meva, i de tants altres occitanistes, complicitat i suport.”. Boya en aquest text titulat "L'altra: l'occità minoritzat" també recorda “que una llengua tingui menys parlants no vol dir que sigui de menys qualitat, no vol dir que no pugui entrar en un debat nacional.”.

Aquest augment del ressò mediàtic del manifest que s’ha produït els últims dies ha provocat que el document (publicat fa mesos) incrementés el nombre d’adhesions.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  7. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  10. Blanca Serra: associacionisme, llengua i país
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid