Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1988- Incidents al centre de Barcelona al final de la marxa independentista del dia de Sant Jordi

Incidents al centre de Barcelona al final de la marxa independentista del dia de Sant Jordi

23/04/1988 Tal dia com avui

La manifestació de la Diada de Sant Jordi convocada (mitjançant uns polèmics cartells) a Barcelona pel Moviment de Defensa de la Terra va acabar cap a les deu del vespre amb incidents entre manifestants i antidisturbis de la policia espanyola. Abans dels incidents els manifestants varen cridar contra la presència del rei Juan Carlos I (que el dia abans havia visitat Catalunya amb el resultat de 30 independentistes detinguts) i a favor de l'organització Terra Lliure.

Un helicòpter de la policia espanyola seguia la manifestació des de l'aire fins que els independentistes li varen llençar cinc coets. Poc després quan es va despenjar la bandera espanyola de Canaletes (fet que habitualment passava després de les manifestacions independentistes) varen començar els incidents amb un balanç de tres ferits (un manifestant, un antiavalots i una dona gran que va rebre l'impacte d'una bala de goma i va ser atesa a l'Hospital Clínic).

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  9. Catalanofòbia transversal i decolonial
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid