Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1988- Incidents al centre de Barcelona al final de la marxa independentista del dia de Sant Jordi

Incidents al centre de Barcelona al final de la marxa independentista del dia de Sant Jordi

23/04/1988 Tal dia com avui

La manifestació de la Diada de Sant Jordi convocada (mitjançant uns polèmics cartells) a Barcelona pel Moviment de Defensa de la Terra va acabar cap a les deu del vespre amb incidents entre manifestants i antidisturbis de la policia espanyola. Abans dels incidents els manifestants varen cridar contra la presència del rei Juan Carlos I (que el dia abans havia visitat Catalunya amb el resultat de 30 independentistes detinguts) i a favor de l'organització Terra Lliure.

Un helicòpter de la policia espanyola seguia la manifestació des de l'aire fins que els independentistes li varen llençar cinc coets. Poc després quan es va despenjar la bandera espanyola de Canaletes (fet que habitualment passava després de les manifestacions independentistes) varen començar els incidents amb un balanç de tres ferits (un manifestant, un antiavalots i una dona gran que va rebre l'impacte d'una bala de goma i va ser atesa a l'Hospital Clínic).

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  5. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  6. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  9. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  10. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid