Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1988 L’Audiència de Barcelona condemna una jove per despenjar una bandera espanyola a Canaletes

1988 L’Audiència de Barcelona condemna una jove per despenjar una bandera espanyola a Canaletes

11/02/1988 Tal dia com avui

L'11 de febrer de 1988 Genoveva Clos i Busquets va ser condemnada a tres mesos de presó (el fiscal demanava 6 anys de condemna) acusada haver despenjat una bandera espanyola durant la manifestació independentista del dia de Sant Jordi de 1986 a Barcelona. Clos, assitent social de Sant Hilari va ser detinguda al Passeig de Gràcia cantonada Gran Via per dos policies de paisà i un guardia Urbà  que l'acusaven de despenjar la bandera espanyola que hi havia a Canaletes.

A la dècada dels '80 la bandera espanyola que hi havia a Canaletes (a sobre de l'entrada de la parada de metro de Catalunya) tot sovint era arrencada quan acabaven les manifestacions independentistes.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  7. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  8. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  9. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  10. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid