Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1981 Gran míting independentista al Fossar de les Moreres

1981 Gran míting independentista al Fossar de les Moreres

11/09/1981 Tal dia com avui
Cartell independentista convocant als acte de la Diada de 1981 Cartell independentista convocant als acte de la Diada de 1981

L’Onze de Setembre de 1981 milers de persones (20.000 segons els organitzadors) es van reunir a l’acte independentista del Fossar de la Moreres malgrat les pressions del Govern Civil (el nou governador civil de Barcelona era Jorge Fernández Díaz) que va col·locar desenes de contingents de policies antidisturbis en diversos punts del barri de la Ribera.


Les dues intervencions més aplaudides del míting independentista van ser la del vice-president de la diputació oral de Navarra d’Herri Batasuna, José A. Urbiola, i un vell combatent d’Estat Català que participà en els fets de Prats de Molló (el parlament acaba amb plors d’emoció d’alguns dels assistents i crits “d’avi...avi..avi...”). A l’acte també va parlar un treballador de la fàbrica Roca de Gavà, Salvador Balcells (militant del PSAN que a l’acte intervenia en nom d’un grup ecologista del Prat de Llobregat) i la membre d’IPC (Independentistes dels Països Catalans) Blanca Serra. Finalment va intervenir l’advocat dels Comitès de Solidaritat amb els Patriotes Catalans Ignasi Doñate. En acabar l’acte una manifestació es dirigí cap al monument al Rafael Casanova on hi hagué enfrontaments amb la policia espanyola i es produïren algunes detencions. A la tarda la manifestació “autonomista” reuní unes 4.000 persones.


A Girona l’acte independentista reuní unes 400 persones a la plaça Independència on els parlaments quedaren interromputs quan la policia espanyola retirà una pancarta amb el lema “Els catalans no som espanyols. Un cop acabat l’acte els concentrats es traslladaren fins a l’edifici del Govern Civil (a pocs centenars de metres) per reclamar la pancarta i la policia va detenir un veí de Maçanet de la Selva, Josep Rusiñol (65 anys). El detingut va ser alliberat poc després amb algunes lesions que foren ateses a la residència Álvarez de Castro ( actual Hospital Dr. Trueta).


L’endemà Salvador Balcells és detingut per la policia arran de la seva intervenció a l’acte independentista del Fossar de les Moreres. Després de 30 hores és alliberat sense càrrecs . El governador civil li imposa una multa de 300.000 pessetes. Blanca Serra (IPC) i Eva Serra (IPC) també són multades amb 300.000 pessetes cadascuna pel mateixos fets.

Valora
Rànquings
  1. “La unitat nacional és el moll de l’os de l’independentisme”
  2. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  3. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  4. Del simbolisme a la insubmissió
  5. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  6. Dissabte 11 d'octubre, Sarau independentista a Igualada (30 anys de la inauguració del Jimmy Jazz)
  7. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  8. Moció del grup municipal Som Poble en contra la visita de la família reial a Sant Martí Vell
  9. Portbou, capital del pensament crític amb l’XI Col·loqui Walter Benjamin
  10. Unes 300 persones s'apleguen a la platja de la Farella per defensar l’última pineda litoral de Llançà
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid