Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Kurdistan
Berga primer municipi català que aprova agermanar-se amb Kobanê
06/11/2015 Internacional

Berga ha estat el primer municipi que ha aprovat l'agermanament amb Kobanê. Des de fa setmanes el Comitè Català de Solidaritat amb el Kurdistan treballa en aquesta línia però fou el 19 de setembre, arran de l'acte que es va fer com a KurdisCat a l'Ateneu Llibertari del Berguedà, on vam posar les bases més concretes. Fins ara cinc ajuntaments italians s'han agermanat amb aquesta ciutat kurda de Síria objecte d'un brutal setge de quatre mesos per part de l'Estat Islàmic per la que fou destruïda en gran part. De Kobanê, també, procedia el nen Aylan Kurdi la fotografia del qual, mort a una platja, va sensibilitzar part de l'opinió pública.


Mercès al treball conjunt entre KurdisCat i l'Ateneu Llibertari del Berguedà, que ha presentat la moció, l'ajuntament ha aprovat, el 5 de novembre l'agermanament. És la màxima de les tres opcions que ofereix el Kurdiscat als municipis per poder ajudar a Rojava (Kurdistan de Síria). Berga és governada per la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) des de maig de 2015 amb 6 regidors/es de 17. La resta de grups són CiU (6), Esquerra (3), PSOE (1) i ICV-EUiA (1). La decisió ha estat presa per unanimitat.

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  3. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  6. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  9. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
  10. Lleida acollirà la presentació de "La revolució pendent", el llibre sobre la història i memòria del PSAN-Provisional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid