Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Kurdistan
Berga primer municipi català que aprova agermanar-se amb Kobanê
06/11/2015 Internacional

Berga ha estat el primer municipi que ha aprovat l'agermanament amb Kobanê. Des de fa setmanes el Comitè Català de Solidaritat amb el Kurdistan treballa en aquesta línia però fou el 19 de setembre, arran de l'acte que es va fer com a KurdisCat a l'Ateneu Llibertari del Berguedà, on vam posar les bases més concretes. Fins ara cinc ajuntaments italians s'han agermanat amb aquesta ciutat kurda de Síria objecte d'un brutal setge de quatre mesos per part de l'Estat Islàmic per la que fou destruïda en gran part. De Kobanê, també, procedia el nen Aylan Kurdi la fotografia del qual, mort a una platja, va sensibilitzar part de l'opinió pública.


Mercès al treball conjunt entre KurdisCat i l'Ateneu Llibertari del Berguedà, que ha presentat la moció, l'ajuntament ha aprovat, el 5 de novembre l'agermanament. És la màxima de les tres opcions que ofereix el Kurdiscat als municipis per poder ajudar a Rojava (Kurdistan de Síria). Berga és governada per la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) des de maig de 2015 amb 6 regidors/es de 17. La resta de grups són CiU (6), Esquerra (3), PSOE (1) i ICV-EUiA (1). La decisió ha estat presa per unanimitat.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  5. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid