Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLENGUA
Un detingut a l'Aeroport del Prat per negar-se a parlar espanyol

Dimarts va ser detingut un ciutadà després d'una discussió iniciada en negar-se a parlar en castellà amb un agent de la policia estatal a l'Aeroport del Prat. No és la primera vegada que es produeixen fets similars a l'aeroport de Barcelona.

06/08/2015 Llengua

Segons informa l'Agència Catalana de Notícies, Rodolfo Berge, argentí amb nacionalitat espanyola, va ser detingut aquest dimarts després d'una discussió iniciada en negar-se a parlar en castellà amb un agent de la policia estatal a l'Aeroport de Barcelona. La detenció, avançada per la Cadena Ser, va produir-se per un delicte de resistència i desobediència a l'autoritat en abandonar l'oficina policial quan els agents li estaven ordenant que no marxés. La versió policial nega que hi hagués cap conflicte lingüístic i subratllen que es tracta d'un cas de "mala educació" ja que el detingut "va insultar" l'agent que l'atenia a l'oficina i va acabar marxant quan els policies li reclamaven el DNI per sancionar-lo per "una manca de respecte".

El 27 de gener del 2012 un advocat va denunciar dos agents de la Guàrdia Civil que el van agredir per haver-s’hi adreçat en català a l’aeroport del Prat.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  2. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  3. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  9. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  10. Els sindicats convoquen una concentració davant la Conselleria d’Educació en plena negociació de la vaga indefinida
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid