Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
L'ASM es felicita per la majoria de batlies de Mallorca en mans de partits de país

Recorda que els municipis no poden oferir uns serveis públics de qualitat sense un finançament adequat. "Ha quedat prou demostrat que aquest només arribarà quan Mallorca assoleixi la plena sobirania, i en aquest camí que se'ns obre al davant els ajuntaments són una peça del tot imprescindible"

16/06/2015 Política

L'Assemblea Sobiranista de Mallorca (ASM) es felicita arran de la constitució dels ajuntaments de Mallorca de dissabte passat, que ha suposat que 33 de les 53 batlies quedin en mans de partits de país, això és, de partits autòctons que tenen el centre de decisió a Mallorca i no a Madrid. No dubta que aquest èxit és la resposta de la ciutadania a quatre anys d'uniformisme espanyolista del PP, que s'ha caracteritzat per l'atac sistemàtic a les nostres senyes d'identitat, l'ofegament del teixit productiu i la manca d'inversions estatals.


L'ASM emplaça els batles de país a complir els programes amb què s'han presentat i a posar-se immediatament al servei de la ciutadania, un principi polític que hauria de caure pel seu propi pes però que per desgràcia no sempre veim com es fa realitat. Més enllà d'anuncis de grans infraestructures, l'ASM entén que allò que esperen els mallorquins ara mateix és veure resoltes les seves necessitats més properes, com la feina, l'habitatge o els serveis socials. Cal no oblidar que cap a finals d'any hi trobaran amb unes eleccions de caire estatal, i que els votants hauran pres bona nota del grau de compliment de les promeses electorals. "En democràcia, els polítics recullen demà allò que sembren avui.".

L'ASM lamenta, per altra banda, que en alguns municipis les formacions amb sigles de país hagin primat el partidisme i el càlcul polític i que com a conseqüència hagin donat lloc a batlies en mans de partits espanyolistes. "Les lluites fratricides ens afebleixen com a país, i qui se n'aprofita finalment és l'estat que ens espolia i persegueix la nostra llengua i cultura", remarca.

Recorda, per acabar, que els municipis no poden oferir uns serveis públics de qualitat sense un finançament adequat. Ha quedat prou demostrat que aquest només arribarà quan Mallorca assoleixi la plena sobirania, i en aquest camí que se'ns obre al davant els ajuntaments són una peça del tot imprescindible.

Valora
Rànquings
  1. En memòria de la Isabel Roura, una cristiana contra la tortura
  2. El fum d’Illa i el miratge del règim
  3. La Fundació Reeixida recupera la figura de Jaume Martínez Vendrell
  4. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  5. Poble Lliure i la Forja Nord-Oriental anuncien la seva participació als actes per la commemoració de la Diada Nacional
  6. Les protestes pro-Palestina i independentistes marquen la sortida de la "Vuelta" a Olot
  7. El combat pels Països Catalans passa també per conèixer la nostra cultura, història i geografia en català
  8. Crida al mobilitzar-se per un independentisme vinculat a les lluites socials per a la Diada Nacional
  9. La independència com a procés de descolonització
  10. Més de 9.000 persones ja han signat el Manifest #Sixena
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid