Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Aire
Campanya per la qualitat de l'aire al Camp de Tarragona: "Ara, el Polígon SUD!"
04/06/2015 Territori

Demà, divendres 5 de juny, aprofitant el dia del Medi Ambient i celebrant un any des de la presentació dels resultats de l'estudi sobre qualitat de l'aire a la Vall del Francolí, la Plataforma Cel Net engega una campanya conjunta amb altres col·lectius ecologistes, socials i veïnals del Camp de Tarragona per reclamar dades reals de la qualitat de l’aire i la realització d’un estudi a Tarragona, Vila-Seca i La Canonja. 

Des del 2012, en diferents municipis de la Vall del Francolí veïns del polígon nord del complex petroquímic de Tarragona, els ajuntaments del Morell, Vilallonga del Camp, Constantí i Perafort-Puigdelfí financen un estudi de qualitat de l'aire realitzat per la LCMA de la UPC i impulsat per la Plataforma Cel Net. 

Després de la finalització d’una primera part dels estudis s’han tret resultats alarmants que mostren una presència elevada de compostos químics nocius i cancerígens tals com el Benzè, el 1-3 Butadiè i el Benzo(a)pirè i posen de manifest les mancances actuals de la legislació en quant al control de les emissions contaminants difuses i a les mesures de prevenció i protecció enfront dels seus efectes en la salut i el medi.

Des de la Plataforma Cel Net creiem que aquest estudi ha posat fi al silenci al qual s'havia condemnat la zona en quant a respostes davant les contínues agressions contaminants de la indústria i la manca de responsabilitat, tal i com evidencia el passat episodi que fa tenir lloc el passat 25 de maig a la Canonja davant la fuga d'òxid de nitrogen d'una empresa situada al polígon sud. No ha estat fins que els propis ajuntaments, a petició de Plataforma Cel Net, han finançat aquests estudis que hi ha hagut dades reals i a l’abast de la població de la qualitat de l’aire al Camp de Tarragona.

Tot i les dificultats, l’estudi en aquestes poblacions continua però ara també es creu necessari ampliar l’estudi a Tarragona, Vila-seca i La Canonja, municipis propers al polígon sud del complex. És per això, que la Plataforma Cel Net juntament amb els diversos col·lectius adherits tiren endavant la campanya conjunta: ARA, EL POLÍGON SUD!

Els diferents col·lectius han firmat un comunicat on expliquen els motius de la campanya. L’objectiu principal és la difusió dels resultats de l’estudi realitzat als municipis del Morell, Vilallonga del Camp, Constantí i Perafort-Puidelfí, reclamar respostes a les empreses contaminants i l’administració i la demanda als ajuntaments dels municipis de Tarragona, Vila-seca i La Canonja de realitzar el mateix estudi en els seus municipis.

Les entitats adherides a la campanya són: Plataforma Cel Net, Alveolus, Defenterra, Delterpa, Ecologistes en Acció de Tarragona i l'Ebre (GETE-EeAC), Federació d’Associacions de Veïns de Tarragona, Gepec- EdC, La Canonja 3 – Poble, Paisatge i Sostenibilitat, Plataforma Cuidem la Platja Llarga, Plataforma del Camp, en defensa de la terra i el territori, Plataforma del Priorat, Plataforma NoalaMat L´Aleixar, Unió de Pagesos de la Selva del Camp.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. 13 anys sense en Toni Lecha
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid