Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Docents en lluita
Demanen la retirada de les proves de la LOMQE que titllen "d'aberració pedagògica"

Per l'Assemblea de Docents, les proves tenen diverses característiques que les allunyen de l’optimitat pedagògica

12/05/2015 Educació

Diversos col·lectius i sindicats educatius de les Illes han ofert una roda de premsa que ha servit per qüestionar la professionalitat de les proves d’avaluació individualitzada a tercer de primària que es troben immerses en la LOMQE. En l’acte no s’ha volgut fet cap declaració en referència a la denúncia interposada aquest dilluns pel Círculo Balear, segons informa el dBalears

Per l'Assemblea de Docents, les proves tenen diverses característiques que les allunyen de l’optimitat pedagògica. Per exemple, segueixen un model d'exàmens (hora d'examen, mitja de descans, hora d'examen durant dos dies i més dies de proves orals) que no tenen res a veure amb allò que es fa a les aules de tercer de primària durant tot el curs. Des de l’Assemblea s’ha assegurat que a cap aula de tercer no s'apliquen exàmens d'aquest tipus durant el curs i per tant es pretén avaluar i qualificar els infants amb unes proves que no dominen.

En paraules d’una de les portaveus, Miquela Vidal, els docents han recordat que a les aules de primària es fa una avaluació contínua, global i formativa, i segons el que estableix la nova llei aquests exàmens no tenen res a veure amb aquests tipus d'avaluació, ja que no tenen en compte els progressos dels alumnes, els seus punts de partida, la feina feta a l'aula i el seu esforç. Per això el col·lectiu s’ha atrevit a categoritzar la prova com una «aberració pedagògica».

A més, aquestes proves externes —que no han estat preparades pel professorat del centre— poden contenir preguntes sobre continguts que no han estat treballats a l'aula. Els currículums són molt extensos i no es treballen d'igual manera a tots els centres. Cal recordar que les proves seran passades i corregides per mestres que no fan feina habitualment a dins l'aula de tercer. Per això, els docents han afirmat que aquests mestres desconeixen de prop l'alumnat i les seves necessitats i aptituds.

La roda de premsa ha conclòs amb una crítica final a la «parcialitat d'unes proves que d'entrada només fan comptes avaluar dues competències, la lingüística i la matemàtica, oblidant la resta pel camí». Des del col·lectiu de mestres s’ha demanat l'aturada de les proves de tercer i el replantejament d'un model d'avaluació que realment serveixi per reforçar el procés d'ensenyament i aprenentatge dels alumnes.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid