Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament públic
Estudiants de la UAB tallen el FGC contra el pla de reforma universitària conegut per "3+2"

Convocaven a la jornada de vaga que tindrà lloc a tots els centres educatius de secundària i d'universitats el proper dijous 26 de febrer

19/02/2015 Educació
Estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han tallat aquest matí les vies del FGC durant uns 20 minuts a l'altura de Bellaterra per protestar contra el 3+2, la darrera reforma aprovada pel consell de ministres el passat 30 de gener. Els estudiants amb una pancarta on s'hi llegeix "El 26-F vaga estudiantil contra el 3+2" convoquen a la jornada de vagaque tindrà lloc a tots els centres educatius de secundària i d'universitats el proper dijous 26 de febrer. L'aplicacio d'aquest nou model depèn de cada centre universitari és per aquest motiu que els estudiants demanen al rector de la UAB, Ferran Sancho, que no l'apliqui.

La reforma consisteix en la implantació del sistema conegut per 3+2, els graus passen de 4 a 3 anys i els màsters (el tram d’especialització de la carrera) passen d’1 a 2 anys. Aquest model comporta cursar tres anys de grau més generalistes obligant als estudiants a cursar un màster, al mateix temps que augmenta l'oferta de màsters privats en detriment de l'oferta de màsters públics. Segons els estudiants, aquest fet comporta un encariment del preu de la matrícula que dificulta encara més l'accés a la universitat.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  5. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  6. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  7. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid