Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
31D
Palma es mobilitza per commemorar la Diada de Mallorca

Enguany, s’hi afegeix el tercer centenari de la resistència mallorquina contra les tropes borbòniques l’any 1715.

29/12/2014 Política

Demà hi ha convocada dues manifestacions a Palma a les 18h que sortiran des del mateix indret, Passeig del Born que recorreran bona part del centre històric de la ciutat per commemorar la Diada de Mallorca però sota perspectives diferents.

D'una banda,  la Plataforma 31-D (integrada per l'Assemblea Sobiranista de Mallorca, Esquerra Republicana, Grup Blanquerna, Iniciativa Verds, PSM-Entesa, JEN-PSM, JERC, STEI-i i Ateneu Pere Mascaró) amb el lema Els Països Catalans decidim autodeterminació" i per l'altra, el conjunt d'organitzacions independentistes (ARRAN, SEPC, Alerta Solidària i Endavant) aplegades a l'Esquerra Independentista de Mallorca (EIM) sota el lema "Desobeïm. Per uns Països Catalans socialistes i feministes".

Les dues marxes són el punt àlgid de la cinquantena d’actes que s’organitzen arreu de l'illa per recordar els orígens del poble de Mallorca. Cal recordar que ahir es va celebrar a Sóller la IV Marxa de Torxes pel Dret a Decidir.

Enguany, a la commemoració s’hi afegeix el tercer centenari de la resistència mallorquina contra les tropes borbòniques l’any 1715.

L'EIM convoca actes al matí

A les 12h es farà un acte polític al Passeig del Born. A continuació un dina popular i abans de la marxa reivindicativa hi haurà un concert a Acústic.

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  3. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  4. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
  5. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  6. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  7. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  8. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  9. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  10. SUMEM-CUP Banyoles denuncia la destrucció del patrimoni històric i cultural de la ciutat per deixadesa institucional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid