Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
POLÍTICA
Santi Vila no vol confrontació amb Espanya

Vila, admet en el seu últim llibre que l'etiqueta de nacionalista l'incomoda, així com els escenaris de confrontació, pel que reivindica el "pactisme"

03/09/2014 Política
El conseller de Territori i dirigent de CDC, Santi Vila, admet en el seu últim llibre que l'etiqueta de nacionalista l'incomoda, així com els escenaris de confrontació, pel que reivindica el "pactisme" perquè Catalunya i Espanya aconsegueixin una "victòria compartida" basada en el respecte mutu.

El títol del llibre, "Un perfil propi" (Angle Editorial), és ja tota una declaració d'intencions d'un jove polític (41 anys) de "grisos", "catalanista però no nacionalista", "obertament gai" i a la vegada profundament religiós -mai se'n va a dormir sense resar abans una pregària-; i contrari a la prohibició dels toros tot i que no protaurí, perquè només va un cop l'any a una "corrida", a Ceret (Catalunya Nord).

Vila marca distàncies amb Jordi Pujol, un personatge "extraordinari" encara que ell diu sentir-se més prop dels socialistes Ernest Lluch o Pasqual Maragall: "Sé que és una afirmació forta, però el president Pujol i jo venim de tradicions polítiques diferents", afirma. De fet, els orígens polítics del conseller Vila no són a CDC sinó a ERC però diferents circumstàncies van fer variar la seva militància política.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  5. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  8. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  9. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  10. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid