Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
Arenys de Munt celebra el 5è aniversari de la consulta

Centenars de persones es reuneixen a Arenys de Munt en una jornada festiva per celebrar el cinquè aniversari de la primera consulta sobiranista

14/09/2014 Política

El 13 de setembre del 2009 Arenys de Munt va celebrar el que seria la primera consulta sobre la independència de Catalunya, amb la participació de més de 2.600 persones. Aquesta consulta va suposar l’espurna d’un moviment molt més gran, que acabaria sumant a 554 municipis catalans, que també voldrien decidir.


Ahir, doncs, es complien 5 anys d’aquest esdeveniment i es va voler celebrar amb una jornada lúdica i festiva. D’onze a dues del migdia la plaça de l’Església es va omplir amb una xocolatada de benvinguda, la lectura de rondalles catalanes a càrrec d’Albert Estengre i dels bastoners i ball de panderos de “De Bòlid”. A més a més, al llarg del matí es podia realitzar la “Ruta Independentista 13/9/09” i visitar la fira amb els estants d’”Ara és l’hora”, l’ANJI, Súmate, Sí amb nosaltres,etc.


A dos quarts de tres, els centenars de persones assistents a la jornada, es varen torbar al dinar popular, els beneficis del qual aniran destinats a la campanya “Ara és l’hora”. A la tarda, l’ANC, va convocar una roda de premsa pública on es va valorar la diada del passat 11 de setembre, i es va proposar la creació “d’una Taula de forces polítiques i socials per garantir la consulta”. La roda de premsa va anar seguida de la trobada i intervenció dels alcaldes de l’AMI del Maresme i dels parlaments de les entitats que donen suport al 9N.


La tarda va finalitzar amb la presentació del llibre de la consulta d’Arenys de Munt “13-S Consulta. Arenys de Munt comença a decidir” i amb la conferència a càrrec de Vicent Partal sobre l’anàlisi polític de les consultes.


La jornada va concloure amb els concerts de “Trast, “Lád Cúig” i “Brams”.

 

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  5. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  6. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  7. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
  10. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid