Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
Arenys de Munt celebra el 5è aniversari de la consulta

Centenars de persones es reuneixen a Arenys de Munt en una jornada festiva per celebrar el cinquè aniversari de la primera consulta sobiranista

14/09/2014 Política

El 13 de setembre del 2009 Arenys de Munt va celebrar el que seria la primera consulta sobre la independència de Catalunya, amb la participació de més de 2.600 persones. Aquesta consulta va suposar l’espurna d’un moviment molt més gran, que acabaria sumant a 554 municipis catalans, que també voldrien decidir.


Ahir, doncs, es complien 5 anys d’aquest esdeveniment i es va voler celebrar amb una jornada lúdica i festiva. D’onze a dues del migdia la plaça de l’Església es va omplir amb una xocolatada de benvinguda, la lectura de rondalles catalanes a càrrec d’Albert Estengre i dels bastoners i ball de panderos de “De Bòlid”. A més a més, al llarg del matí es podia realitzar la “Ruta Independentista 13/9/09” i visitar la fira amb els estants d’”Ara és l’hora”, l’ANJI, Súmate, Sí amb nosaltres,etc.


A dos quarts de tres, els centenars de persones assistents a la jornada, es varen torbar al dinar popular, els beneficis del qual aniran destinats a la campanya “Ara és l’hora”. A la tarda, l’ANC, va convocar una roda de premsa pública on es va valorar la diada del passat 11 de setembre, i es va proposar la creació “d’una Taula de forces polítiques i socials per garantir la consulta”. La roda de premsa va anar seguida de la trobada i intervenció dels alcaldes de l’AMI del Maresme i dels parlaments de les entitats que donen suport al 9N.


La tarda va finalitzar amb la presentació del llibre de la consulta d’Arenys de Munt “13-S Consulta. Arenys de Munt comença a decidir” i amb la conferència a càrrec de Vicent Partal sobre l’anàlisi polític de les consultes.


La jornada va concloure amb els concerts de “Trast, “Lád Cúig” i “Brams”.

 

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  3. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  4. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  5. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  6. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  7. Mor Josep Vilarasau i Salat
  8. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  9. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  10. Batista i Roca reivindicava el 1976 la continuïtat de la Generalitat i la llibertat nacional de Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid