Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
Arenys de Munt aplega l'homenatge a les 554 consultes sobre la Independència

Josep Manel Ximenis, considera que aquelles onades de consultes van propiciar la situació actual i ha demanat als líders polítics que facin tot el possible perquè el 9N es pugui votar.

07/09/2014

El 13 de setembre farà cinc anys de la primera consulta popular sobre la independència, que es va fer a Arenys de Munt, coincidint amb aquesta celebració s'ha fet un homenatge  a "totes les persones que van fer possible" les consultes populars sobre la independència de Catalunya a 554 municipis entre el 2009 i el 2011 per "l'esforç, superació i valentia".

Així ho ha destacat l'impulsor de la consulta a Arenys de Munt el 13 de setembre de 2009, Josep Manel Ximenis, que ha recordat que els voluntaris d'aquells municipis van superar "moltes pors, entrebancs i amenaces del govern espanyol i dels propis ajuntaments".

Ximenis, considera que aquelles onades de consultes van propiciar la situació actual i ha demanat als líders polítics que facin tot el possible perquè el 9-N es pugui votar.

Durant tot el dia, en el marc del V Aplec per la Independència d'Arenys Munt, s'han organitzat activitats per homenatjar els voluntaris de tots els municipis que van fer possibles les consultes. Entre els assistents, s'han pogut veure representants de la Societat Civil Catalana.

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  9. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  10. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid