Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1980- Tres detinguts per enganxar adhesius a Girona

Tres detinguts per la policia municipal de Girona per enganxar adhesius amb el text "En català, si us plau"

16/09/1980 Tal dia com avui

El 16 de setembre de 1980, Jordi Puig Panella, Dolors Fabregó i Jordi Miralles (militants del PSAN que feien accions de catalanització usant el nom d'"Indiketes") són detinguts per la policia municipal de Girona arran de la denúncia d'un guàrdia civil de paisà que els havia vist enganxar adhesius amb el text "En català, si us plau" i retocant rètols escrits en espanyol.

Un dels detinguts (Jordi Miralles) va ingressar  a la presó de Girona durant 24 hores. Posteriorment, i previ pagament d'una fiança per part del tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Girona, Jaume Curbet, fou posat en llibertat. Tres anys més tard el fiscal demana 6.000 pessetes de multa o un dia de presó per aquests tres independentistes gironins.

Valora
Rànquings
  1. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  2. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  3. Fa un any que ens va deixar l'amic i company Joan Rocamora i Aguilera
  4. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  5. La Fundació Randa commemora els 50 anys de la Plantada de Xirinacs davant la Model
  6. Manifestació a Badalona contra el desallotjament més gran de Catalunya: 400 persones poden acabar al carrer d'un sol cop
  7. El que no vam tombar el 78 encara ens governa
  8. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  9. Crida a omplir Urquinaona per exigir millores laborals a Educació
  10. Primer avís seriós a Illa i a la consellera Niubó
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid