Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
UCRAÏNA
Ofensiva contra les posicions dels insurgents prorrussos a Ucraïna

Les autoritats ucraïneses van instar ahir dilluns a la població de Donetsk i Lugansk a abandonar aquestes ciutats abans de l'ofensiva que les forces governamentals pensen llançar contra les posicions dels insurgents prorrussos

12/08/2014 Internacional
"Ens dirigim a la població civil perquè abandoni provisionalment aquestes ciutats, ja que hi tindrà lloc una operació per al seu alliberament i per l'eliminació dels terroristes", va declarar ahir el portaveu del Consell de Seguretat Nacional i Defensa ucraïnès, Andrei Lisenko, en roda de premsa. Lisenko va assegurar que el Govern està disposat a oferir qualsevol mitjà de transport necessari perquè els civils fugin de les dues ciutats a través de corredors segurs. Alhora que va negar que l'Executiu de Kíev es proposi recórrer a l'artilleria pesada per atacar les principals places fortes dels rebels. "Nosaltres no fem com els militars russos al Caucas: bombardejar les ciutats fins als seus fonaments per poder entrar i posar la bandereta".

Les forces governamentals intenten des del passat cap de setmana trencar la franja rebel pro-russa que uneix les regions de Donetsk i Lugansk i que passa pel bastió de Krasni Luch, escenari d'aferrissats combats. Segons Kíev, la conquesta de Krasni Luch (Lugansk) suposaria el bloqueig de proveïment als separatistes per part de Rússia. Un altre dels objectius de l'ofensiva ucraïnesa són les localitats situades als voltants de la zona on el 17 de juliol va caure l'avió malaisi amb 298 persones a bord, les últimes vies de comunicació entre les dues regions prorusses, al territori de Donetsk. Lisenko també va informar que 568 militars ucraïnesos han mort, sis a les últimes 24 hores, des de l'inici l'abril passat del conflicte armat.





Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  5. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  6. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  7. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  8. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  9. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  10. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid