Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Municipals 2015
La CUP comparteix la valoració crítica de "Guanyem Barcelona" amb el model de ciutat

Però veu amb moltes reserves i limitacions la inclusió d'ICV, ja que que aquesta formació política ha estat responsable activa del model Barcelona i de les formes de “fer política” que "volem capgirar".

30/06/2014 Política

L'Assemblea de la CUP Barcelona, reunida aquest cap de setmana, considera que l’aposta “Guanyem Barcelona” i l’engegada des de les Trobades Populars Municipalistes comparteixen la valoració crítica amb el model de ciutat dels últims 35 anys. Així mateix, també coincideixen en que es donen les condicions objectives per la creació d’una candidatura rupturista àmplia que pugui esdevenir alternativa al model de ciutat “Marca Barcelona” i servir de contrapès des d’una manera diferent d’entendre i fer política.

Tot i així, La CUP veu amb moltes reserves i limitacions la inclusió que es fa des de “Guanyem Barcelona” a fer participar d’aquest espai a Iniciativa per Catalunya Verds (ICV). Considera que aquesta formació política ha estat responsable activa del model Barcelona i de les formes de “fer política” que volem capgirar.

A més a més, la CUP davant un escenari de potencial ruptura democràtica amb l'estat, remarca que qualsevol candidatura municipal que es vulgui construir en clau rupturista no pot dubtar davant la defensa del dret a l’autodeterminació com a instrument democràtic i de poder popular en el camí cap a la independència del nostre poble.

En aquesta línia, la formació independentista es referma en la seva aposta per la construcció d'una candidatura rupturista com a complement de les lluites populars de Barcelona amb capacitat per plantejar una lluita ideològica a la ciutat i disputar l'hegemonia política sobre les bases de la Unitat Popular. La voluntat de la CUP sempre ha estat la d’anar més enllà de la pròpia organització amb la voluntat de participar d'una candidatura aglutinadora del màxim d'agents polítics, socials i personals, i ho continua sent.

Trobades Populars Municipalistes

Per aquest motiu la CUP  juntament amb persones vinculades a diferents moviments socials, veïnals i culturals de la ciutat van impulsar les Trobades Populars Municipalistes (TCM). Unes trobades que pretenen construir des de baix, assembleàriament i de forma transparent una candidatura rupturista que impugni el model de ciutat actual. Aquest procés segueix en marxa i el dia 19 de juliol se celebrarà, amb el suport de la CUP, la 2a Trobada Popular Municipalista.

Segons la CUP, les TCM són l’espai d’on sortiran les conclusions al voltant de la identificació dels eixos i elements necessaris que han de caracteritzar una candidatura rupturista. És per això, que per a la CUP de Barcelona les Trobades Populars Municipalistes són l’espai, a partir del qual i amb les conclusions que en vagin sorgint, han de permetre avançar cap a l’articulació d’una candidatura per a les properes eleccions municipals i cap a possibles confluències amb altres espais de trobada.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid