Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Euskal Herria
Tot a punt per a la Cadena Humana Durango-Iruña pel dret a decidir

S'han assolit les 50.000 persones necessàries per materialitzar l'acció

30/05/2014 Internacional

La cadena basca pel dret a decidir que tindrà lloc el proper 8 de juny organitzada per la plataforma sobiranista Gure Esku Dago, (Està a les nostres mans), ja compta amb més de 50.000 persones inscrites. L'acció, similar a la iniciativa organitzada a Catalunya, unirà els 123 quilòmetres que separen la localitat biscaïna de Durango amb la capital de Nafarroa, Iruña, sota el lema "Som una nació, tenim dret a decidir, és el moment de la ciutadania".

Cada quilòmetre es cobrirà amb 400 o 500 persones, i que en aquest moment ja està apuntat el nombre suficient d'assistents per cobrir el recorregut.  El nombre final de participants, però, encara no se sap ja que encara està oberta la inscripció.

De moment, estan fletats 700 autobusos i es compta amb 2.500 voluntaris per ajudar en les tasques d'organització. La cadena es formarà de 12.00 a 12.30, però aquest acte s'emmarca en un dia sencer "festiu i reivindicatiu". Està previst que participin en la cadena representants de grups catalans i escocesos.

Sobre el finançament d'aquest acte, els organitzadors han assegurat que procedeix, principalment, dels cinc euros que aporta cada persona en apuntar-se.

La decisió de promoure el proper any una mobilització d'aquest magnitud parteix de la constatació, segons van explicar els organitzadors, que 2014 serà important per a nacions com la catalana o l'escocesa. "El proper 18 de setembre de 2014 Escòcia exercirà el seu dret a decidir mitjançant referèndum. Catalunya també ha mostrat la seva intenció d'expressar la seva paraula i decisió el proper any. També Euskal Herria s'haurà s'haurà de mobilitzar entorn del dret a decidir que estarà en plena ebullició"

Valora
Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  5. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  6. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  7. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  8. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  9. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  10. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid