Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
Casserolada popular en defensa del referèndum del 9-N

"Una legalitat que només es pot superar per una acte de sobirania, com ho és el referèndum"

03/04/2014 Política

El Col·lectiu Drassanes se suma a la crida a la ciutadania en general, al Poble de Catalunya que el proper dimarts 8 d'abril a les 21 hores i per un espai d'uns 10 minuts es concentri davant els seus ajuntaments o en espais públics, o bé surti als balcons. I faci sentir amb una sorollosa CASSEROLADA la nostra ferma determinació a votar, "tant sí com no el proper 9 de novembre i a reafirmar-nos en el nostre compromís amb el procés sobiranista. I transmetre, d'aquesta manera, a les institucions espanyoles que no acceptem la seva legalitat com a legítima".

Amb aquesta Crida pública el Col·lectiu Drassanes es fa ressó d'una iniciativa que comença a circular a la xarxa i que considera important d'estendre-la arreu i sigui assumida per un nombre creixent d'organitzacions i per la ciutadania en general. "El proper dimarts és important que ens fem sentir. I fer-ho amb fermesa, posant de relleu la nostra voluntat i determinació de votar sobre la nostra independència el proper 9 de novembre tant si es de grat, com si no per part del Congreso i govern espanyols".

Drassanes vol incidir en una qüestió fonamental. Cal posar èmfasi en la defensa del Referèndum com el principal instrument polític amb què comptem en aquests moments. Com manifestem en un document nostre recent, “el referèndum és un instrument de decisió i de mobilització del poble de Catalunya en la seva lluita per la independència que compta amb un suport majoritari i és per tot això, que el referèndum s’ ha de fer tant sí, com no amb el màxim de suport i legitimitat”.

Pel Col·lectiu,"la legalitat espanyola no és la legitimitat. Estem en un procés de legitimació de la voluntat democràtica del poble de Catalunya. Una voluntat que el 8 d'abril serà percebuda com a il·legal per l’entramat d’unes estructures de poder sorgides del franquisme. Una legalitat que només es pot superar per una acte de sobirania, com ho és el referèndum".

Cal remarcar que, el proper 8 d'abril el Congreso de los Diputados espanyol acabarà aprovant que els catalans no tenen dret a vot sobre el nostre futur polític. "El debat sobre la transferència al Parlament de Catalunya de la competència de convocatòria de referèndums, a través de l'article 150.2 de la Constitució espanyola, és una via morta".

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
  10. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid