Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Músical
L'espectacle "El setge de Lleida 1707" arribarà a Molins de Rei i Barcelona
16/01/2014 Cultura
L'espectacle narra el setge que va viure Lleida el novembre de 1707 a mans de les tropes borbòniques a les ordres de Felip V L'espectacle narra el setge que va viure Lleida el novembre de 1707 a mans de les tropes borbòniques a les ordres de Felip V

El Teatre d’Artesa de Lleida acull demà divendres 17 de gener a les 22.00 h la representació de l'espectacle dramàtic musical "El setge de Lleida 1707" que narra el setge que va viure Lleida el novembre de 1707 a mans de les tropes borbòniques a les ordres de Felip V, un fet cabdal de la Guerra de Successió, que acabaria 7 anys més tard amb la derrota de Catalunya l'11 de setembre de 1714.

L'obra, que girarà per Catalunya al llarg de l'any arriba el següent cap de setmana, del 26 i 27 de gener, a Molins de Rei i el 15 de març a Barcelona, al Centre Cultural del Born, on es representarà en motiu de la commemoració del Tricentenari.

L'espectacle, del grup Quartana –música d’arrel- i la companyia Teatre de Butxaca de Mollerussa, promogut pel Consorci del Turó de la Seu Vella, es va estrenar l’11 de novembre a Lleida en el marc de l’acte institucional de commemoració de l’aniversari de la caiguda de Lleida.

L'obra parteix de la recuperació d’una cantata fins ara desconeguda: Sur la prise de Lérida de Jean Baptiste Stuck Batistin, músic de la cort de Versalles al servei del duc d’Orleans i recuperada pel grup Quartana. La cantata es combin amb melodies populars i el testimoni teatralitzat d’un soldat occità a les ordres de l’exèrcit invasor, una pagesa i un comerciant de sedes de Lleida.

Valora
Rànquings
  1. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  2. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  3. Presentació dels llibres de Joan Rocamora, fundador de Llibertat, a Mataró
  4. La Festa de l’Ós ja omple de tradició i ritu els carrers de Sant Llorenç de Cerdans
  5. 89a concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
  6. Presenten la versió digital del Direlex, una eina amb més de 18.000 recursos lèxics per revitalitzar el català
  7. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  8. L’home que intentà alliberar Lluís Companys
  9. "Prou excuses. Els pisos, per viure-hi!"
  10. Tossudament alçats!
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid