Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
9-N
MDT: "S'obre un període en què la tensió política pot abocar a una ruptura"

Ara bé, la formació remarca que cal està preparat per a les accions de desobediència i mobilització massiva

16/12/2013 Política

El Moviment de Defensa de la Terra (MDT) ha valorat en un comunicat la proposta sobre la pregunta i la data per al referèndum d’autodeterminació de Catalunya com l’expressió d’una primera veritable confrontació política entre la representació institucional d'una part del poble català (en concret de la Comunitat Autònoma de Catalunya) i l’Estat espanyol.

Per a la formació, encara que d’una manera no prou transparent, "aquesta presa de posició ha posat sobre la taula la possibilitat de votar sobre la independència de Catalunya. Aquest fet obre un període en què la tensió política pot abocar a una ruptura si se saben desenvolupar les condicions polítiques adequades al llarg dels pròxims mesos".

La pregunta: "no és el que defesaven"

Es defensava en un únic redactat clar que proposés una sola resposta binària amb un sol Sí i un sol No a la independència. Per la formació és obvi que, segons quins siguin els resultats de les presguntes plantejades, "hi ha el perill es vulgui deslegitimar un resultat favorable a la independència que s’hagi obtingut per un estret marge".

Conscient de les mancances, l'MDT considera que cal saber aprofitar la possibilitat de votar sobre la independència, "un fet que posseeix una important càrrega política com s’ha vist per les primeres reaccions tant de dins i fora de Catalunya com dels diferents aparells de l'Estat espanyol, que han negat iradament i per enèsima vegada el dret del nostre poble a decidir el seu futur"

Ara bé, des d'ara i al llarg de l'any vinent, la formació apunta que cal treballar en tres sentits: "en crear les condicions perquè al referèndum (consentit o no per l’Estat espanyol) es pugui portar a terme", així com "les condicions organitzatives i polítiques perquè el poble estigui preparat per a les accions de desobediència i mobilització massiva i en els altres territoris dels Països Catalans "ha de ser una prioritat política eixamplar la consciència independentista, la qual cosa ara per ara passa per socialitzar-hi el dret a decidir".

Valora
Rànquings
  1. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  2. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  3. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  4. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  5. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  6. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  7. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  8. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  9. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  10. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid