Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Corrupció
La CUP Sabadell denuncia els entrebancs a l'acusació popular en el "Cas Mercuri"
10/11/2013 Drets i Llibertats
Capçalera del bloc Plataforma Sabadell lliure de Corrupció Capçalera del bloc Plataforma Sabadell lliure de Corrupció

En els darrers dies el jutge del TSJC, que instrueix la causa del "Cas Mercuri", ha fixat una fiança de 3,000€ per a poder seguir exercint d’acusació popular a la peça numero 5, a la Plataforma Sabadell Lliure de Corrupció. La CUP de Sabadell considera que aquest fet és una trava més a l’exercici d’acusació popular de la plataforma, integrada per diversos partits i moviments de la ciutat de Sabadell, en un cas que esquitxa a diversos càrrecs públics de la ciutat com l’exalcalde Manuel Bustos, el seu germà, Paco Bustos i a d’altres alts càrrecs del PSC com l’alcaldessa de Montcada, Elena Pérez i l’exsecretari d’organització del PSC Daniel Fernández.

Aquesta "abusiva fiança s’ha de fer efectiva en el termini de 8 dies", i té com únic objectiu "l’entorpiment en l’exercici del dret d’exercir d’acusació popular. Aquesta, segons el mateix jutja afirma, s’imposa pel suport social que té aquesta plataforma, carregant, doncs, part de les costes judicials al poble organitzat que s’implica en la seva defensa front la corrupció", segons la formació independentista.

En aquesta línia, la CUP rebutja frontalment qualsevol mesura judicial, que tingui per objectiu, coartar el dret del poble a personar-se com acusació en un cas comès contra d’ell.

La formació també ha expressat el seu suport a la "Plataforma Sabadell lliure de Corrupció" en l’exercici del seu paper de garant d’un procés judicial que compleixi uns mínims acceptables en democràcia, i que no caigui com tants d’altres en l’oblit i en el, malauradament habitual, perdó dels culpables".

La CUP recorda que aquesta mateixa administració de justícia és la que executa les ordres de desnonament, la que empresona de forma preventiva vaguistes i "la que tapa les vergonyes a un sistema i unes elits que són subjectes actius el continuat espoli al que és sotmès el nostre poble".

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid