Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge
Ha mort Max Cahner, gran promotor i defensor dels Països Catalans

Exconseller de Cultura, activista i editor, fundador d'Enciclopèdia Catalana, Edicions 62 i altres projectes des dels anys seixanta

15/10/2013 Cultura
Max Cahner Max Cahner

L'exconseller de Cultura Max Cahner Garcia va morir ahir als 76 anys després d'una malaltia degenerativa que li havia fet minvar la capacitat intel·lectual.

L'Espai Mata de Jonc ha remarcat la gran importància que ha tingut Max Cahner en la promoció dels Països Catalans. Sempre va actuar tenint al cap la idea de l’àmbit cultural i lingüístic de la nació catalana, des dels contactes amb Joan Fuster fins a la promoció de publicacions i activitats que han ajudat al coneixement del país sencer. Impulsor del Congrés de Cultura Catalana i de la Gran Enciclopèdia Catalana, va treballar en la denominació i descripció de desenes de milers de topònims dels Països Catalans i va impulsar també la Universitat Catalana d’Estiu a Prada de Conflent, entre les seves nombroses realitzacions.

Max Cahner va dedicar tota la seva vida als Països Catalans entesos com una comunitat nacional i per les seves conviccions no va rebre en vida la consideració que s’havia merescut. Tot el poble català de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó li ha d’estar agraït i ha de retre homenatge a la seva obra i a la seva persona.

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  5. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  6. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  7. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  8. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  9. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  10. Madò Farta convoca una cadena «a la fresca» contra la turistificació a Palma
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid