Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
EUSKAL HERRIA
65.000 manifestants a Bilbao en defensa d'Herrira

Una gran manifestació encapçalada pels 18 detinguts d'aquesta setmana va recórrer ahir els carrers de Bilbao en defensa d'Herrira i dels drets dels presos polítics bascos

06/10/2013 Internacional
Imatge de la manifestació d'ahir dissabte a Bilbao Imatge de la manifestació d'ahir dissabte a Bilbao

Ahir dissabte, sis dies després de la detenció de 18 membres d'Herrira , una manifestació de milers de persones va sortir als carrers de Bilbo per denunciar la repressió política que pateix l'esquerra aberzale. Al capdavant de la marxa una pancarta amb el lema “Tantaz tanta euskal pres eta iheslarien eskubideen alde - Una marea pels drets dels presos i exiliats bascos” anava portada pels músics Joseba Tapia , Pello Ospital , Txerra Bolinaga , Ines Osinaga , Mikel Eseverri , Pello Reparaz i Enrique Villareal , El Drogas , el surfista Axi Muniain , el cineasta Joan Baptista Berasategi , els bertsolaris Mirin Amuriza , Arkaitz Estiballes i Julio Soto , el pilotari Oier Zearra , l'escaladora Irati Anda , els actors Eneko Sagardoi i Itziar Ituño , la futbolista Eva Ferreira , i els escriptors Lutxo Egia i Irati Jimenez . Tot seguit hi havia diversos familiars de represaliats bascos i els 18 militants d'Herrira detinguts aquesta setmana per ordre del jutge Eloy Velasco.

Quan la manifestació va arribar davant de l'Ajuntament de Bilbao van prendre la paraula la locutora Maite Bidarte i l'actor Carlos Olalla que van denunciar que “És una barbaritat majúscula realitzar aquestes imputacions i prohibir actuacions”. Els convocants de la mobilització van advertir que no aturarien les seves activitats “fins a portar a presos i refugiats” a Euskal Herria.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid